3358
Sök

"Avgaskam" som "insugskam" 200sx?

1 105 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
#1
Som topicen lyder..

Har skummat runt lite på internet och sett att det står att man kan använda sig av en "avgaskam" som "insugskam" och att detta skulle ge mer effekt?? (Det gäller alltså på en Nissan 200sx S13)

Nån som vet om det stämmer?
Hur och varför isf?? Blir det mer effekt?
Senast redigerat av Johan_e2 (21 september 2006)

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

1 105 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
#2
Ingen som vet?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

10 287 Inlägg
21 september 2006
#3
Menar du mina inlägg om Volvo´s 16V topp?

Det är ett specialfall. (Jag kan inget om tvåhundran)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

143 Inlägg
21 september 2006
#4
Vanligt att göra på 200an... som jag förstår så kommer du få ett jämnare register, Mera kraft innan turbon kommer. sök på 200sx.nu finns massor med forum trådar om det.


137 Inlägg
22 september 2006
#5
Det är precis som "pulk" säger du får lite bredare register, inte så svårt att byta och ingen större utgift heller, kolla på 200sx.nu och annonssidorna det brukar finnas avgaskammar rätt så ofta...
om det ger effekt ja lite iaf...

Brake em' down like a shotgun !!!

1 105 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
#6
Låter bra! Ska kika upp det lite närmare..

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

638 Inlägg
17 juni 2007
#7
hur ser man skillnad mellan avgaskammen och instugskammen på 200an? tycker dom ser rätt identiska ut

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Rörpulare
1 453 Inlägg
17 juni 2007
#8
Avgaskammen har en halvmåne som e till för att kamgivaren ska skjutas in där insugskammen e rund borrad om du tittar på¨dom framifrån Durationen e lite annorlunda mellan insug och avgaskamm och ersätts därför me dubbla avgaskammar iom får man e breddare register...
Senast redigerat av nissan 200sx (17 juni 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

727 Inlägg
18 juni 2007
#9
Jepp det blir bra mycke bättre med dubbla avgaskammar, tidigare ladd oxå, samt piggare på varv innan turbon kommer, man vrider den "nya" insugskamen ett hack fel i medsols riktning jäntemot markeringen på kamdrevet. Ingen svår operation tongue

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966


Sök