3263
Sök

960 front på 940?

190 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#1
tjaa, vet att det finns tusen trådar om det här men känns som allt bara är en stor röra !!

men iaf, jag har en 940.. om jag vill ha s90/v90 fronten på den.. vad behövs? för vad jag har fattat kan man använda 960 huven, och 960 skärmarna, 960 spoiler med kofångaren och sen lysen o grill o det..
men är det istorsätt vad som behövs?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 juni 2010
#2
Ska du ha långhuv eller 940 huv på bilen?

Jonas

190 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#3
hmm vad är skillnaden ? har ju redan 940 huven.. vad är snyggast?smile

689 Inlägg
12 juni 2010
#4
Långhuv innebär att huven går ända upp mot rutan, på 940 så har du ju en plåt mellan rutan och själva huven


Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 juni 2010
#5
Snyggast är ju långhuven som 960 och s/v90 har, de huvarna går ju ända fram till rutan istället för att ha en torkarplåt som 940 har.

Dock är det myyycket mer jobb att byta till långhuv. Tex byta a-stoplar, vindruta, torkarmekanism, lösa problemet med gångjärnen mm

Jonas

190 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#6
okeej.. men finns det nån här på garaget som har 940 huven ? bara så man ser hur det ser ut.. för långhuvet är helt klart snyggast!!

190 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#8

190 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#9
jag kom på en till fråga!!

plåten som går över lysena, den som ligger emot huven eller vad man ska säga.. måste man inte byta den med? :S

Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 juni 2010
#10
Hänger inte riktigt med på vilken plåt du syftar på

Jonas

689 Inlägg
12 juni 2010
#11
Menar du den du skruvat fast lysena i? dvs den som även går "lite" över lysena i fram


Fri fart för ett fritt folk!
14 123 Inlägg
13 juni 2010
#12
huvlåsplåten är samma i stora drag visst skiljer den då 960 95-98 har plåt även mellan låsen medans 940 har en plast sitter där istället


helt klart lättast och vättigast är att behålla 940 huven och plåten mellan huv och vindruta
och bygga om bakdelen av skärmarna  inte något stort jobb är gjort på någon timme på båda sidorna
sen får man fixa nya hål till skärmarna för att skruva fast dom och sen göra egna fästen till lysena på insidan  och sen korta orginal kofongar stötdämparna   är gjort på 4-5timmar att bygga om en 960 front så den passar perfekt på en 940 om man behåller orginal huven
ska man ha 960huven och det ska se bra ut tar det ett par dagar
om man inte gör ett fulbygge men det brukar se för jävligt ut på samtliga 740/940 jag sätt som någon försökt ta genvägar för att få dit 960 huven

Kör fort så hinner inget hända...

190 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
#13
japp, plåten man skruvat lysena i..

men det enda jag behöver köpa är alltså 960 skärmarna, lysen, grillen, och spoilern? eller nått mera?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 juni 2010
#14
Nej det är det mesta!

Skärmar/eller bygga om 940ins
lysen
blinkers
kofångare
grill

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

42 Inlägg
10 oktober 2012
#15
Jag håller också på med detta projekt.  Jag använder 940 huven , men istället bygger om skärmarna. Jag skär ut kanten mot rutan / a-stolpen från en 940 skärm och sedan svetsar fast den på 960 fronten , sen lite spackel på det och det blir jätte fint smile

Citat : Name one thing that haven´t been delivered by a truck !

14 Inlägg
5 maj 2017
#16
Lyfter denna tråd då jag funderar på att bygga om min 945 till 960-front, dock med R stöt.
Finns det någon bra sida/guide som visar med bilder som funkar?



Sök