Jag har en Ford Fokus st Kombi årsmodell 2002. Där jag har problem med att instrumentbelysningen flimrar/blinkar och sedan bara slocknar den. Är det något vanligt fel eller? är det glappkontakt någonstans eller? Någon som vet/ kan hjälp mg?
Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER
Byt reostaten. Reglaget du dimmar instrument belysningebelysningen med. Pröva rör på den nästa gång det flimrar. En kompis focus 2010 har glapp i ljusvredet så ibland slocknar instrument och baklysen!
Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Jag hade försökt mäta mig fram till var problemet börjar nånstans men antagligen är det väl som moparfarmer skriver
moparfarmer skrev:
Byt reostaten. Reglaget du dimmar instrument belysningebelysningen med. Pröva rör på den nästa gång det flimrar. En kompis focus 2010 har glapp i ljusvredet så ibland slocknar instrument och baklysen!
Men mät volten fram till reglaget (vet inte hur mycket ström som går dit med de e ju absolut inte mer än 12V) och se om voltem INNAN reglaget håller på och sjunker varje gång det flimrar i panelen. Gör det inte det så kollar du volten EFTER reglaget så kommer de ju garanterat sjunka o höjas där och då vet du ju med säkerhet att de bara e reglaget