Muttley skrev:
Djo skrev:
Nej att skrota fosil drivna bilar är ju rent slöseri med jordens resurser vad vinner man på det ingenting.
Sorry men tänker aldrig slopa mitt intresse för miljöns skull aldrig. Ja det är det värt för jag vill ha mina vrålande motorer som låter så mysigt går så gött och som man blir lycklig av
Släpper ut så mycket som möjligt ? Även muskelbilar sport bilar och super bilar lär klara miljö kraven så är ju inte så farligt ändå trots 7-8-9 hundra eller över 1000 hästar.
De ska fasas ut är tanken, att de inte ska finnas fossila bränslebilar i framtiden. De kommer kanske inte vara utfasade innan vi blir kompost men de bör göras.
Du är egoist i ditt tänkande, om du aldrig kan tänka dig att släppa något som dödar. Hur skulle du göra nu om de blir så att vi 2040 inte får använda bensin och diesel alls på jorden?
Men läs vad jag skriver, Det går inte att ta bort fosila bränslen helt för det finns äldre bilar som bör bevaras för framtiden. Om du har en gnutta bilintresse så borde du själv förstå att vi inte kan skrota en hel flotta av klassiska bilar från 20-30-40-50-60-70-80 talet och sen efter det finns det även där bilar som måste bevaras så enkelt är det.
Som jag skrev om svensonsvenson med barnfamilj börjar köra elbilar så kommer det göra stor skillnad men 100% fosilfritt kommer det aldrig bli så enkelt är det.
Egoist jag tar inte ens åt mig för du känner mig inte ens, Släppa något som dödar vad är det som dör menar du ? planeten så känns det ju lite överhypat och skriva som om jag personligen skulle kunna få hela planeten att gå under.
2040 och vi inte skulle få använda diesel och bensin kommer aldrig hända finns för mycket pengar i olje industrin och dom pengarna kan styra rätt bra för tyvärr är det så världen ser ut. Men om det mot all förmodan skulle bli så konverterar jag till och köra på sprit eller något liknande.
Vätgas är annars en metod som tyvärr blivit undangömd pga för stora kostnader vilket är konstigt då det nog faktiskt är bland dom mest intressanta drivmedels lösningarna som finns, Men elbilarna lägs det miljoner på av någon anledning.
Som jag skrivit också så kan jag tänka mig en elbil som brukis men aldrig som hobby-entusiast bil aldrig. Som jag också skrev kommer jag inte ha råd med en elbil, För ska jag slopa mina bensindrivna bruksbilar lär elbilen vara något alldeles extra och då är det jävligt dyrt.
Jag är insatt i miljön det är jag men jag väljer att inte sluka all såkallad fakta med hull och hår utan är källkritisk sen om du tycker jag är dum i huvudet för det så låt så vara.