3729
Sök

Sportavgassystem Audi A5

37 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Hej.

Jag har tänkt fixa ett lite sportigare avgassystem till min Audi A5 med större utblås. Någon som vet något bra  företag i västergötlands området som kanske fixar sånt?  Eller ska man köpa delarna o låta någon svetsa privat?

Hjälp big_smile

757 Inlägg
9 december 2012
Vet att SHengineering.se kan ta hem färdiga i rostfritt smile dom har dock inga uppe på sin hemsida men vet att dom kan fixa hem.

257 Inlägg
10 december 2012
ÄR det bara catbacksystemet du vill byta? Vet att BSR har sådana , googla och sök så borde fler alternativ dyka upp (t.ex. "Catback Audi a5"). Jag hade iaf gjord en "hemmabygge" ! Fast blir sällen lika bra passform som färdigt med undantag förstås, har du tillgång till alla vinklade rör etc kan du få till en riktigt bra!

757 Inlägg
10 december 2012
Sorry men skulle nog aldrig slänga på ett BSR system igen på någon av mina bilar. gillade inte passformen alls. ser det här bra ut?

http://www.bbexhaust.com/car/audia5/ima … 20PAGE.jpg

37 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
Jo ja hitade på bsr men är dom bra och snyggt? Om ja köper avgassystem från miltek elle diverse företag, vart kan man få ihop allt? Dfr ville jag helst ha något företag som kan beställa o montera allt.

Den bilden du skicka: tänkte mig 2 ändrör inte 4. Fast större i diameter än original.

257 Inlägg
14 december 2012
Passformen såg bra ut på den a5an. Såg ut som diesel , darför den krökar lite.

757 Inlägg
15 december 2012
men den jag länkade är ju 2 utblås? :S

37 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Ja men en på varje sida tnkte ja wink

757 Inlägg
15 december 2012
jaha. men då måste du ju kapa i plasten tongue

37 Inlägg
29 januari 2013
Trådstartare
Är det någon som vet om man måste SVETSA eller går det att SKRUVA fast? Det var nämligen en som sa att de kan gå o skruva av gamla o skruva på nya? har aldrig hört det förut men.. ???

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
29 januari 2013
shaban skrev:
Är det någon som vet om man måste SVETSA eller går det att SKRUVA fast? Det var nämligen en som sa att de kan gå o skruva av gamla o skruva på nya? har aldrig hört det förut men.. ???

Om systemet är modellanpassat så brukar man bara sticka in delarna i varandra och klämma åt skarvarna med en typ avgasklämma eller flänsar man skruvar ihop.
Senast redigerat av Rspeter (29 januari 2013)

37 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
Ja tänkte köpa från typ BSR eller liknande..då är det allså bara att sätta fast allt på nått sätt? Är det nån som vet om det är svårt?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
30 januari 2013
shaban skrev:
Ja tänkte köpa från typ BSR eller liknande..då är det allså bara att sätta fast allt på nått sätt? Är det nån som vet om det är svårt?

Köper du från BSR så passar systemet. Systemet monteras i samma fästen som orginalsystemet.

37 Inlägg
30 januari 2013
Trådstartare
http://sv.bsr.se/products/4004820/

Någon som har erfarenhet at BSR:s sportavgassystem? ÄR den här jag la upp bra?

757 Inlägg
31 januari 2013
shaban skrev:
http://sv.bsr.se/products/4004820/

Någon som har erfarenhet at BSR:s sportavgassystem? ÄR den här jag la upp bra?

Jag hade BSR på min gamla Audi. skulle nog inte köpa det igen. var bara främre delen som kändes ok men det var ett jävla lirkande att få dit det. bakre kändes sådär och så satt det inte riktigt 100

37 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
vilket är bättre/billigare: milltek eller simons? milltek finns på youtube men hitta inte många bilar med simons system sad är det gött ljud i de med? smile

757 Inlägg
15 april 2013
simons är budget... finns en anledning till varför de kostar typ 1/10 av ett av dom bra märkena. du vill ju inte förstöra A5ans fina komfort med att det ska börja bullra. polaren har en A5 sportback och den är knäpptyst invändigt och det är ju synd att få ett brölande i motorvägsfart.

ska du trimma?

Om ja då skulle jag köra något av de dyrare systemen.

Om nej så skulle jag köra på original.
Senast redigerat av robzter (15 april 2013)

37 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
de dyrare systemen, kan du ge tips på några bra? ja det ska ju inte låta som en jetmotor men gött me lite sportljud tycker jag big_smile

robzter skrev:
simons är budget... finns en anledning till varför de kostar typ 1/10 av ett av dom bra märkena. du vill ju inte förstöra A5ans fina komfort med att det ska börja bullra. polaren har en A5 sportback och den är knäpptyst invändigt och det är ju synd att få ett brölande i motorvägsfart.

ska du trimma?

Om ja då skulle jag köra något av de dyrare systemen.

Om nej så skulle jag köra på original.

1 Inlägg
5 augusti 2017
Jag har en Audi a5 tdi 2,7 jag har köpt en sport avgassystem, när jag har butat den den blev ingen skillnad på jud i bilen. Kan någon hjälpa mig med de??

Sök