3463
Sök

Trasig AC Octavia-14

18 Inlägg
11 augusti 2017
Trådstartare
Jahapp.
6v efter treårsdagen klappar acn.
Fungerade imorse men sedan lunch sprutar den bara värme. Hur jag än gör.
Vad kan det bero på? Läste att VW-koncernen haft problem med kompressorer i AC:n men att det enbart gällde 2010 och tidigare.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
11 augusti 2017
Kimberlycfc skrev:
Jahapp.
6v efter treårsdagen klappar acn.
Fungerade imorse men sedan lunch sprutar den bara värme. Hur jag än gör.
Vad kan det bero på? Läste att VW-koncernen haft problem med kompressorer i AC:n men att det enbart gällde 2010 och tidigare.

Det är ingen rem som gått av?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 139 Inlägg
11 augusti 2017
Hej!
Ofta beror det på att det är läckage! Antingen i kompressorn eller i kondensorn.
Åk till en AC firma så kan de kolla var det läcker.
AC service i Uppsala är den bästa AC firman jag träffat på.

18 Inlägg
11 augusti 2017
Trådstartare
Tack. Bor i Sthlm och första tiden Skoda hade här var 9/9. Är d ok att åka ändå tro el kan något annat paja ?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
11 augusti 2017
jaka54 skrev:
Hej!
Ofta beror det på att det är läckage! Antingen i kompressorn eller i kondensorn.
Åk till en AC firma så kan de kolla var det läcker.
AC service i Uppsala är den bästa AC firman jag träffat på.

Men från morgon till lunch och inte ha nån kyla, då måste det vara stort läckage!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

18 Inlägg
11 augusti 2017
Trådstartare
Ja.
Skoda här sa "sten i AC eller kompressor"
Och ringde en annan firma som typ skrattade och bara
"Åh Skoda nr 1000 i ledet 2017 för samma problem- kompressorn havererar på alla VWkoncernens bilar"

Jahaaaaappp. Hittar absolut ingenting om det när jag googlar.
Jag har tyckt acn varit dålig sen start men tänkte att det var en billig bil typ.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
11 augusti 2017
Kimberlycfc skrev:
Ja.
Skoda här sa "sten i AC eller kompressor"
Och ringde en annan firma som typ skrattade och bara
"Åh Skoda nr 1000 i ledet 2017 för samma problem- kompressorn havererar på alla VWkoncernens bilar"

Jahaaaaappp. Hittar absolut ingenting om det när jag googlar.
Jag har tyckt acn varit dålig sen start men tänkte att det var en billig bil typ.

Jaha dålig! Om man läser ditt första inlägg får man uppfattningen om att den fungerar bra men det gjorde den tydligen inte. Då kan det vara som jaka54 skriver, att det där sista lilla av gasen läckt ut. Saken kommer i ett annat läge då.

/Benny

Min youtubekanal!

18 Inlägg
11 augusti 2017
Trådstartare
Jaha. Ja alltså den har kylt men inte lika snabbt som min förra bil. Men alla bilar är olika och jag har inte stört mig på det mer än att jag tänkte jag bara hängt upp mig.

6 632 Inlägg
11 augusti 2017
Först av allt skulle du hitta en verkstad som vill jobba med bilen.

Sen är det troligast att kondensorn har läckt ut kylmediumet, så räkna på ny kondensor och tömning + återfyllning kylmedium

De/Dem

Fri fart för ett fritt folk!
14 137 Inlägg
11 augusti 2017
mycket vanligt att kompressorerna skär..   vet inte om dom verkligen blivit bättre någon gång...

men man ser det när man gör en diagnos.    man kan bara gissa men koppla upp den med datorn så får man lite känsla av problem.  ihop med en kontroll mätning av låg och högtryck. 

kan var allt från något skitdyrt till en kabel som gått av till tryck sensorn..

Kör fort så hinner inget hända...

Sök