Bilen är till salu!
Köp en grym sommarbil vettja, automaten + aem är riktigt skoj
Högerstyrd, automat
10950 mil
96a, facelift modell i ovanliga lacken "gunmetal" dvs grön/grå
Motor: (ombyggd till singelturbo)
AluIC 3"
Aem dryflow luftfilter med värmeavskärmning och friskluftsmatning
50mm wastegate hks-type med screampipe
aem mac ventil
rostfritt grenrör med 3mm gods från j-spec, med avgasbadage och avgastemp sensor i kollektorn
3" downpipe med flexrör och avgasbandage och v-bandsklämma
3" avgassystem med racekat och två dämpare
gt35r turbo
nuke 50mm dump, med v-band. borttagen anti-spinn
aem v2 styrsystem, plug n play för supra. helt mappningsbara växlingskurvor för automatlådan, man styr helt och hållet själv upp/ned växling
895cc denso spridare
walbro GST 450 pump
e85
nuke fuelrail och nuke regulator med tryckklocka
an-kopplingar och stålomspunna slangar från spd(spalding) som klarar e85 (an8 matning, an6 retur)
nuke vakummrail
cusco fjäderbensttag, lackat svart
an12 vevhusventilation med alutank och filter
19 raders setrab oljekylare med mocal termostat-sandwich och stålomspunna AN-slangar, sitter framför vänster framhjul
separat oljekylare för växellådan, sitter framför höger framhjul
ny kamrem, spännare, vattenpump, remhjulsbult under 2016
2st sugande SPAL fläktar och 1st tryckande framför kylaren.
special do88 siliconslangar för värmepaketet för en snyggare installation
do88 siliconslangar för kylaren
Utvändigt:
RMM v2 läpp
front och läpp lackad 2016, proffsigt lackad med perfekt färgmatchning
nerflyttad liten regskylt (står i regbevis) och igenlagda hål i fronten
igenlagd torkare bak med lackad plugg, ser helt standard ut
18" ultralite fälgar, däck med mycket mönster kvar
Invändigt:
greddy mätare för laddtryck, + oljetryck och avgastemp i a-stolpen
aem bredbandslambda
lackade paneler med kromringar invändigt. Supra-mattor. fungerande AC
santler stolar (det är sparco pro 2000, fast köpta direkt från tillverkaren)
mycket arbete lagt i motorrummet för att få en clean look, mycket slangar är dolda eller bytta till silikon och allting är lackat och tillsnyggat.
stora bromsarna fram, samt borrade och slitsade skivor bak. röda bromsok
nytt batteri 2016.
ingen rost.
riktiga lampor i glas för svensk trafik, med inbyggda blinkers så dimljusen i fronten är borttagna och hålen igenlagda
facelift lamporna bak
uppstädad el under vinter 2016. ni som struvat med dessa bilar vet hur det brukar se ut efter lite olika "proffs" installerat stereo och larm i olika etapper.
skattad, nyss besiktad (ja det går med denna setup)
sammanfattning:
* trevlig gatbil som går bra, jag tycker automaten med AEM är riktigt trevlig och ett bra alternativ till en manuell om man även väger in priset
* allting är utsorterat och funkar bra
* potential att bygga vidare på. En vassare turbo + kamaxlar så borde 700hk i motorn gå fint. uppskattat 400-500hk nu
gått väldigt lite efter bygget till singelturbo, ca 75-100 mil. är inte bankörd eller sladdad med, jag är för gammal och trött för sånt ..
Säljer den främst för att jag känner mig klar med bilen och bygget.
Jag har ägt bilen sedan mars 2014, innan dess har den haft 1 svensk ägare och är importerad från England av European sportscar i Älmhult.
Provkörning med mig bakom ratten..
Finns i Solna
Byten är endast intressant mot en Lotus Elise S2
Mail: supragunmetal@gmail.com
Pris 148 000 :-