3566
Sök

Student - Hur mycket kostade eran "student" bil?

175 Inlägg
7 maj 2014
#21
Köpte min första
Kia när jag började i 3:an på gymnasiet,
Då hade jag sålt min ena bil och a-traktor så jag hade 60tusen kontant och så lånade jag 100tusen
Det va många snåla månader, men det är ju ett bevis på att om man jobbar lite när man går i skolan har
man råd att ha ny bil..

Chevroler c1500 454ss "489cui"
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 maj 2014
#22
Min Thunderbird i profilen men den kan inte riktigt räknas då på den tiden var det MYCKET hjälp av far.
Så kan söga min Lincoln Mark Viii jag hade. 300hk lyx är inte helt fel, var precis efter gymnasiet jag köpte den.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

111 Inlägg
8 maj 2014
#23
En flaska whiskey i tvåan på gymnasiet. Gammal dieselmercedes. Den blev befodrad till busbil efter motorbyte så jag köpte en liten Skoda Fabia för 13 tusen i trean. Billig, snål, försäkring/skatt var gratis och bilen var nästintill skottsäker. Den bästa bruksbilen jag någonsin haft.

908 Inlägg
8 maj 2014
#24
köpte min första för lite över 30 000. Sen la jag på ca 10 000:- utöver detta på grejjor.


1 192 Inlägg
2 juni 2017
#25
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.

Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla! big_smile


Evildan
2 juni 2017
#26
Cracksoup skrev:
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.

Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla! big_smile

Blev lite nyfiken på din bil.
Jag har alltid vetat att effekten kommer vid höga varvtal i BMW:s motorer men detta var rätt hårt.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DDN545/specs

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 juni 2017
#27
Evildan skrev:
Cracksoup skrev:
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.

Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla! big_smile

Blev lite nyfiken på din bil.
Jag har alltid vetat att effekten kommer vid höga varvtal i BMW:s motorer men detta var rätt hårt.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DDN545/specs

Haha big_smile
Sexmiljonervarv ba runt Donken! Då gåre brett!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
2 juni 2017
#28
caromania skrev:
Evildan skrev:
Cracksoup skrev:
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.

Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla! big_smile

Blev lite nyfiken på din bil.
Jag har alltid vetat att effekten kommer vid höga varvtal i BMW:s motorer men detta var rätt hårt.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DDN545/specs

Haha big_smile
Sexmiljonervarv ba runt Donken! Då gåre brett!

Rödmarkering vid 6000500 rpm?
När någon skriver med arabiska siffror på romerskt vis.
Senast redigerat av Evildan (2 juni 2017)

1 146 Inlägg
2 juni 2017
#29
Saab 9-5 2005a
Köptes för 25 000kr
Skatt: 1498kr per år
Försäkring : Helförsäkring hos folksam 492kr
Parkering : 150kr i månaden

Kostar för reparationer och service på 3000mil jag körde på ett år
2229kr för 3 servicar , byta av klossar , vevaxelgivare

1 192 Inlägg
3 juni 2017
#30
Evildan skrev:
Cracksoup skrev:
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.

Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla! big_smile

Blev lite nyfiken på din bil.
Jag har alltid vetat att effekten kommer vid höga varvtal i BMW:s motorer men detta var rätt hårt.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DDN545/specs

Får kasta i en turbo så kanske det åtminstone går att justera till 3 000 000 rpm.. Lite drygt att behöva vänta på effekten i en halvtimme


209 Inlägg
3 juni 2017
#31
Cracksoup skrev:
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.

Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla! big_smile

Cykla, vad är de?

Sista året på gymnasiet med 9-5 Aero med försäkring på 633:-/månad som är törstig inne i stan...
Man skulle ha ett extra jobb sidan om sidan om också...

Året 1947 börja den svenska kriget hos ungdomar mellan Volvo och Saab. Att ena bilmärke är bättre än den andra.

1 146 Inlägg
3 juni 2017
#32
Tontbil skrev:
Cracksoup skrev:
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.

Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla! big_smile

Cykla, vad är de?

Sista året på gymnasiet med 9-5 Aero med försäkring på 633:-/månad som är törstig inne i stan...
Man skulle ha ett extra jobb sidan om sidan om också...

Jobbar heltid och det räcker knappt :p min bränsle räkning är fan 4k i månaden , bor dock i gbg...

Diagnostekniker
2 709 Inlägg
4 juni 2017
#33
En annan hoppade ju av i gymnasiet...
Däremot så gick jag nyligen en ett år lång vuxenutbildning! smile

Hann under den tiden äga en V40 T4, E36 320, Volvo 940, V40 2.0t, Peugeot 406, och slutligen min nuvarande Saab 9-5 (och min Sierra så klart). smile

Ja just det, kostnader också.

V40 T4 : 8000kr någon gång under 2015.
E36 320 : 8000kr
940 : Byttes mot föregående Bmw
V40 2.0t : 500kr (rasad kamrem)
Peugeot 406 : 1500kr (Startspärren hade gått i)
Saaben : 10 bananer
Sierran : 6000kr.
Senast redigerat av Jesper328 (4 juni 2017)

Up the RA

9 117 Inlägg
4 juni 2017
#34
Köpte en Volvo 240 GL -82 för 3000:- i augusti och tog körkortet i oktober. Byggde om den till -83 Blackline med div prylar som jag fick av folk som skrotade/byggde folkracebil av 240. Sålde den ett år senare för 3000:- när jag började jobba, då hade jag endast kostat på ett oljebyte och en vattenpump.


11 Inlägg
22 augusti 2017
#35
Cracksoup skrev:
Evildan skrev:
Cracksoup skrev:
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.

Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla! big_smile

Blev lite nyfiken på din bil.
Jag har alltid vetat att effekten kommer vid höga varvtal i BMW:s motorer men detta var rätt hårt.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/DDN545/specs

Får kasta i en turbo så kanske det åtminstone går att justera till 3 000 000 rpm.. Lite drygt att behöva vänta på effekten i en halvtimme

Har nerfat den motorn lite nu.. någon som glömt trycka på tab mellan min-max-fältet när de la in siffrorna tongue.

1 966 Inlägg
22 augusti 2017
#36
VW Golf III '97 (2015-2017)
6 500 kr inköp
3 000 kr fälgar och däck
1 000 kr sportfjädrar
800 kr stor och liten service
500 kr tändspole
500 kr stereo

Volvo 740 '89 (2016-)
4 500 kr inköp
600 kr stor service

Dacia Sandero '10 (2017-)
28 000 kr inköp
1 000 kr sportfjädrar


Sök