Köpte min första Kia när jag började i 3:an på gymnasiet, Då hade jag sålt min ena bil och a-traktor så jag hade 60tusen kontant och så lånade jag 100tusen Det va många snåla månader, men det är ju ett bevis på att om man jobbar lite när man går i skolan har man råd att ha ny bil..
Chevroler c1500 454ss "489cui"
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 maj 2014
Min Thunderbird i profilen men den kan inte riktigt räknas då på den tiden var det MYCKET hjälp av far. Så kan söga min Lincoln Mark Viii jag hade. 300hk lyx är inte helt fel, var precis efter gymnasiet jag köpte den.
En flaska whiskey i tvåan på gymnasiet. Gammal dieselmercedes. Den blev befodrad till busbil efter motorbyte så jag köpte en liten Skoda Fabia för 13 tusen i trean. Billig, snål, försäkring/skatt var gratis och bilen var nästintill skottsäker. Den bästa bruksbilen jag någonsin haft.
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.
Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla!
Cykla, vad är de?
Sista året på gymnasiet med 9-5 Aero med försäkring på 633:-/månad som är törstig inne i stan... Man skulle ha ett extra jobb sidan om sidan om också...
Året 1947 börja den svenska kriget hos ungdomar mellan Volvo och Saab. Att ena bilmärke är bättre än den andra.
Återupplivar en gammal men intressant (i mitt tycke) tråd.
Har pluggat ett år på universitet och kör BMW 325i. Inte den allra billigaste bilen att köra, men ju dyrare bil man har, desto mer får man cykla!
Cykla, vad är de?
Sista året på gymnasiet med 9-5 Aero med försäkring på 633:-/månad som är törstig inne i stan... Man skulle ha ett extra jobb sidan om sidan om också...
Jobbar heltid och det räcker knappt :p min bränsle räkning är fan 4k i månaden , bor dock i gbg...
Köpte en Volvo 240 GL -82 för 3000:- i augusti och tog körkortet i oktober. Byggde om den till -83 Blackline med div prylar som jag fick av folk som skrotade/byggde folkracebil av 240. Sålde den ett år senare för 3000:- när jag började jobba, då hade jag endast kostat på ett oljebyte och en vattenpump.