tja, mitt första inlägg här på garaget men brukar titta runt här dagligen
här kan jag faktiskt hjälpa till lite för att min pappa är en av ägarna av hyrkarten på lockarp, och själv tävlar jag internationelt i karting.
dom andra här på garaget har rätt med att man ska luta sig utåt när man går in i kurvan men inte överdrivet som mäki sa. jag själv tycker att det nog e viktigare att du sitter så bekvämt som möjligt så du kan koncentrera dig fullt istället för att luta dig, men självklart ska du testa att luta dig utåt i ingången till vissa kurvor men om det inte känns 100% rätt så skippa det och bara kör på utan att tänka för mycket på om hur du sitter.
för att köra fort måste du köra så mjukt som möjligt med så lite sladd som möjligt, för att när du sladdar tappar du all fart och med hyrkart e det typ omöjligt att ta igen. kom också ihåg att utgångs farten är hundra gånger viktigare än ingångsfarten, så bromsa hellre lite tidigare än för sent.
här är en bild på ett ruskigt snabbt spårval men det är mycket klurigare än vad det ser ut som;)
som du ser så i vissa kurvor kan det vara snabbare att gå snålt in i kurvan för att det är en kortare sträcka men för att det ska funka och gå snabbt, så måste du vara mjuk och tidig på gasen för att få en bra utgångsfart.
träna på och exprimentera med spårvalen så sätter du nytt banrekord