Min tanke var att jag successivt skulle lägga upp bilder under det pågående, förberedande arbetet för att få bilen lackad. Så blev det inte, det fanns helt enkelt inte tid till att sitta vid en dator. Jag och Daemonette har ägnat nästan hela sommaren åt att slipa, spackla slipa, spackla...på slutet trodde jag jag skulle ge upp men så en dag! Här kommer en liten sammanfattnig:
Framspoilern
Skärmarna, huven och resten av bilen i bakgrunden.
Bakspoilern, just det här hörnet har vi arbetat med som tokar på en av dem tidigare bilderna kan man se att jag hade lagat bakspoilern med strippor, idag kan man inte längre ana att den en gång var trasig!
Precis som Candybar fick den här bilen vita blinkers bak! Notera också att vi har plockat bort den hemska vingen! Slätt och fint!
Dörrsidorna är lackade i samma färg som bilen. Den här dörren är för övrigt utbytt från donatorbilen. Fick pilla lite med låset från originaldörren men det sitter på den där dörren nu och låsen fungerar fint :-)
Daemonette har lackat även denna bilen som jag har döpt till
The Phoenix! Jag är dig evigt tacksam att du räddade den här bilen från skärselden!!
Så här blev slutresultatet!
Både jag och Daemonette lyckades ta oss till
Umeå Gatbilsträff 2017 där vi blev haffade av Västerbottens - Kuriren, det resulterade i den här artikeln!
Det var mer än jag hade kunnat drömma om! Att få vara med i tidningen med min älskade Civic på hennes
första utställning, tillsammans
med min bästa vän slog för mig alla pokaler i världen!
Det är allt för den här gången men hon är inte klar, nej nej :-) så småningom så kommer det mera bus!
Over and Out
/Captain V-tech and crew