Hej behöver lite åsikter och hjälp, bilens första ljuddämpare har börjat att läcka från och jag skulle vilja uppnå lite skönare ljud, bilen är inget jag vill lägga massa pengar på. Så jag tänkte "bygga om" systemet med delar från Biltema.
Min tanke är att ta bort den första ljudämpan och ersätta med art 798531. Montera med 792363. Bakdämparen tänkte jag också ta bort och ersätta med 799016, rikta upp vinkeln med 798534 och använda 799010 som utblås från den nya dämparen. Tänkte även montera detta med 792363. Bra att tillägga är att jag ej har synligt system, och jag vill inte kapa i bakkjolen så därför jag vill ha utblåset nedåt.
Tror ni detta kan fungera och låta bra?? 😊
Jag hade nog nöjt mig med att ersätta främre dämparen med rakt rör till att börja med, tycker du det låter för lågt/tråkigt så kan du ju byta den sista i efterhand i så fall.
Jag hade nog nöjt mig med att ersätta främre dämparen med rakt rör till att börja med, tycker du det låter för lågt/tråkigt så kan du ju byta den sista i efterhand i så fall.
Tror du det kommer låta EPA eller? Eller varför är det dumt att byta den sista dämpare? 😊
Nu vet jag iofs. Inte hur mycket den sista dämparen du länka till "dämpar". Men ja, hade varit orolig för att det skulle låta för högt/låta EPA-traktor. Men det är ju en smaksak också naturligtvis.
Men som sagt, byt första dämparen först, är du nöjd så är ju det kanonbra, blir du missnöjd så är det bara att sätta kapen i röret och byta sista också
Nu vet jag iofs. Inte hur mycket den sista dämparen du länka till "dämpar". Men ja, hade varit orolig för att det skulle låta för högt/låta EPA-traktor. Men det är ju en smaksak också naturligtvis.
Men som sagt, byt första dämparen först, är du nöjd så är ju det kanonbra, blir du missnöjd så är det bara att sätta kapen i röret och byta sista också
Då ska jag göra så! 😀. Är det 2,5 jag ska ha eller? På röret vid främre dämparen alltså 😀