Opel Rallykadett 1969 bilen ska renoveras och bli fullt rallykittad. fick bilen av en vän till min far när jag var liten, började projektet när jag var runt 14/15år (är 19 nu) och ville då bara ha den i bruksskick men ledsnade... Visa mer
Såhär ser bilen ut nu "har varit värre" blir förhoppningsvis bättre, har ju en del att göra på den men ligger jag i ska det nog bli en liten rallybil till sommarn hoppas jag. Har som sagt lite kvar att fixa på rosten men tänkte fixa det nu i veckan, kommer säkert hitta mer rost bara därför.. men jag kan ju hoppas att det roliga snart kan börja:)
Jo det är ju en original och har alla originaldelar till den, har funderat på båda delarna men just nu är jag riktigt sugen på rallybil så vi får de vad det blir av den:)
Var och blästrade fälgarna till bilen nu i veckan då jag inte hade någon plåt hemma så jag kunde lappa ihop sista bitarna på bilen, ska försöka ragga fram lite plåt så fort jag kan:)
Det ska ju aldrig flyta på som man vill iallafall... tappade motivationen gaska mycket för dagen. Men det är väl sånt som händer. Planen var att jag skulle trycka ut rutan lite snabbt för jag ska byta listerna på alla rutor men det sket sig hoppas det är lätt att hitta en sån ruta sen när jag har fixat sista rosten på bilen så ska jag flytta bilen till ett annat garage då det är närmare där jag bor så kanske det blir mer gjort på den
Jaa den kommer nog tillbaka ganska fort, fick tag i en ny ruta idag som ska hämtas imorgon jaha vad kul!! Alltid kul med gamla oplar japp det är original med hål där.
Jaha, på mantan var det någon som tyckte att såga ut för högtalare va en bra idé. Även fast det räknas som en bärande konstruktion. Kul att du hitta en ruta.