e85 ger väldigt lite på en orginal motor... du kan höja tändingen något. men samtidigt kommer du få tanka 30% oftare för att få någon häst extra...
mot en turbo där du kan plocka lätt ut effekter från 20%högre upp till 100-150% effektökning. det är då det börjar märkas skillnad. nu kan jag lite om miatorna och dom finns ju med både 1.6 och 1.8 och säkert något mer alterativ. skulle jag göra något skulle jag försöka hitta en större motor som passar bolt on. som ger en effektökning på minst 20-30hk först då är det värt besväret... annars är det sugtrimma för massor av pengar som gäller.. större ventiler portad topp annat grenrör och fullflödes system insug med separata spjäll större spridare eftermarknads ecu osv.. och bam är du uppe i pengar som är lååååånng över inköpsvärdet på bilen turbo konverteringar är rätt beprövade på dom här bilarna och bör gå rätt lätt och bara kasta på orginal grenröret och bes när det är dags..
Kör fort så hinner inget hända...