Som vissa kanske vet hade jag en vit V70 GLT tidigare i absolut nyskick med en hel del fina delar på. Denna brann dock ner September 2015.
Nu har jag dock kommit loss och skaffat mig en till!
Hämtade den för ca 1 vecka sen och har redan börjat fixa till den lite i samma anda som den gamla
Valet föll på en med likadan motor då jag gillar 170hk sugmotorn. Driftsäker och relativt bränslesnål.
Hittade en vit utrustad med svart helskinn och fullstämplad servicebok/all dokumentation finns, alltid servad hos Volvo. Det mest unika är att den endast hade en och samma ägare sen ny.
Så fort jag satte mig och provkörde så fastnade jag direkt för den och köpet var snabbt gjort.
Karossen har några skavanker men är absolut i bra skick trots sina ca 30.000mil på mätaren.
Målet med denna är att den ska bli en kopia av den gamla i möjligaste mån.
Inhandlade lite delar direkt!
# Powerflexbussningar i övre/undre motorfäste
(Motorn "skakade" något vid gaspådrag, borta efter bytet)
# Original C70 klarglaslampor med USA-blinkers
# Original XC-grill
# Prylfack vid stereo för att kunna köra enkeldin
# Coilovers
# Shortshift-kit
# Folie till B/C-stolparna
M.m..
Bild vid köpet (notera dom fräcka takräckena)
Monterade lampor, blinkers och grill direkt
Bytt bussning övre motorfäste
Satte dit USA-emblem i skärmarna
Monterade stereo
Fick även hem coilovers samma dag som jag skulle iväg och jobba så inte hunnit montera dom. Valet föll på lite enklare coils denna gång istället för D2 som på den gamla då där är mycket annat som ska till
Är inte hemma för tillfället men så fort jag kommer hem ska bilen ner på backen, toning på 7 rutor och foliering på B/C-stolpar.
Även en rejäl rekond ska hinnas med!
Fälgar är bestämda och beställs ihop med R-front inom kort, håller dock valet hemligt ett tag till
Här har ni ett ungefärligt slutresultat (min gamla)