Hej alla, detta är mitt första inlägg här på forumet.
Har idag en Saab og9-3 SE 1999 2.0t (153 hk) som gått 35000 mil och är bra utrustad med elskinnstolar osv. Den går riktigt fint i motorn, verkar inte ha någon blow by eller drar ingen olja. Tror den är välservad och det har den varit även i min ägo, vilket är snart 1 år. Den har inte mycket rost heller så den är i bra skick för sin ålder.
Dock tycker jag den inte är så bekväm att åka lite längre sträckor med, för tycker den inte känns så stabil på vägen i motorvägshastigheter som t.ex. min Astra G 2.0 Sport 1999 som jag har som jag endast kör med ibland typ på söndagar, skillnaden i väghållning är som natt och dag.
En annan sak jag tycker är att den är bullrig och det är ganska hög bullernivå när man åker i motorvägshastighet tycker jag, vilket kan bli lite tröttnande. Men samtidigt gillar jag bilen på andra sätt, stolarna är sköna och den har även andra bra egenskaper. Men har hittat en Vectra C Enjoy, en 2006:a med 2.0t motorn på 175 hk som är väldigt fin och till ett bra pris som jag blev lite sugen på.
Kan det vara värt det att sälja Saaben och köpa en Vectra C? Är det en bättre bil på många sätt? Bekvämare för längre sträckor osv? Eller är Saaben jag har fortfarande en bra bil än idag? Någon som har erfarenhet av båda? Skulle vara kul att höra vad ni här på forumet tycker
Tack på förhand. /Simon