Efter att ha kört tråkiga och snåla bilar de senaste tio åren så börja jag drömma mig tillbaka efter min trimmade 540 E34. Dock är det trevligt att åka snålt så har börjat vända blickarna mot en Skoda Fabia RS diesel(de med lägre skatt).
Är det nå att köra med? 0-100 va ju inte skrämmande men ska tydligen röra på sig när man har den i rullning. En gammal kollega sa att den hade bättre 70-120 än en Porsche Carrera, kan det stämma?
Nå speciellt man ska kolla efter eller som brukar pajja?
Det kanske är på högsta växeln? Skulle tro att en Fabia har problem att hänga av en Porsche Carrera där föraren tillåts använda växelspaken.
SAAB 9000 Talladega accelererar 70-120 km/h snabbare än en Ferrari Testarossa...på högsta växeln, enligt dåtida reklam åtminstone. Jag kan tänka mig att det är någon liknande tanke bakom ovan påstående.
Det kanske är på högsta växeln? Skulle tro att en Fabia har problem att hänga av en Porsche Carrera där föraren tillåts använda växelspaken.
SAAB 9000 Talladega accelererar 70-120 km/h snabbare än en Ferrari Testarossa...på högsta växeln, enligt dåtida reklam åtminstone. Jag kan tänka mig att det är någon liknande tanke bakom ovan påstående.
Precis det påståendet/reklamen jag hade i åtanke.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Det kanske är på högsta växeln? Skulle tro att en Fabia har problem att hänga av en Porsche Carrera där föraren tillåts använda växelspaken.
SAAB 9000 Talladega accelererar 70-120 km/h snabbare än en Ferrari Testarossa...på högsta växeln, enligt dåtida reklam åtminstone. Jag kan tänka mig att det är någon liknande tanke bakom ovan påstående.
Precis det påståendet/reklamen jag hade i åtanke.
Det var visst 80-120 enligt obekräftade uppgifter från 1991. 9000 AERO 7,8sek. Testarossa 10,3sek. Porsche 928GT 8,6sek. BMW B10 Alpina 9.2sek.
Jag tror du slog ihjäl det i starten. En fabia är nog trots allt bara tråkig och snål. Inget fel i det alls, men vill du uppleva fornstora dagar från din BMv med V8 får du nog tyvärr sikta högre. Eller sänka ribban!
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Fabia är en av de minst felbenägna bilarna ftån koncernen. Men likt alla vag så kan dom rosta ohemult och dras med små elfel här och där. Växellådorna på en kepsenbakochframbil brukar leva ett hårt liv, ja hela drivlinan kört och gott. Skiftande 2a är inte ovanligt. Dieselmotorerna är i mitt tycke rena katastrofen både lönemässigt och ljudmässigt, låter som ett haveri är stundande. Jag hade mao valt något helt annat och definitivt inte något drögigt tråkigt dieseldrivet ens som vardagstransportör än mindre som skojbil.
Fabia är en av de minst felbenägna bilarna ftån koncernen. Men likt alla vag så kan dom rosta ohemult och dras med små elfel här och där. Växellådorna på en kepsenbakochframbil brukar leva ett hårt liv, ja hela drivlinan kört och gott. Skiftande 2a är inte ovanligt. Dieselmotorerna är i mitt tycke rena katastrofen både lönemässigt och ljudmässigt, låter som ett haveri är stundande. Jag hade mao valt något helt annat och definitivt inte något drögigt tråkigt dieseldrivet ens som vardagstransportör än mindre som skojbil.
Vad skulle du då välja för småbil som både rör på sig men inte drar för mycket?
Fabia är en av de minst felbenägna bilarna ftån koncernen. Men likt alla vag så kan dom rosta ohemult och dras med små elfel här och där. Växellådorna på en kepsenbakochframbil brukar leva ett hårt liv, ja hela drivlinan kört och gott. Skiftande 2a är inte ovanligt. Dieselmotorerna är i mitt tycke rena katastrofen både lönemässigt och ljudmässigt, låter som ett haveri är stundande. Jag hade mao valt något helt annat och definitivt inte något drögigt tråkigt dieseldrivet ens som vardagstransportör än mindre som skojbil.
Vad skulle du då välja för småbil som både rör på sig men inte drar för mycket?
Corsa opc. 210hk..
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Fabia är en av de minst felbenägna bilarna ftån koncernen. Men likt alla vag så kan dom rosta ohemult och dras med små elfel här och där. Växellådorna på en kepsenbakochframbil brukar leva ett hårt liv, ja hela drivlinan kört och gott. Skiftande 2a är inte ovanligt. Dieselmotorerna är i mitt tycke rena katastrofen både lönemässigt och ljudmässigt, låter som ett haveri är stundande. Jag hade mao valt något helt annat och definitivt inte något drögigt tråkigt dieseldrivet ens som vardagstransportör än mindre som skojbil.
Vad skulle du då välja för småbil som både rör på sig men inte drar för mycket?