3702
Sök

Volvo V70 -06 oljud: löst drivknut

46 Inlägg
28 februari 2018
Trådstartare
Tjena va ute en runda igår och när jag körde så lät det typ som att handbromsen va lite åtdragen ni vet det ljudet när bromsarna ligger på men tänkte att det kanske va is eller något så tänkte inte mer på det så fortsatte köra o sen när jag skulle vända så la jag i ettan och kom ingen stans kvittar vilken växel jag har i bilen rör sig inte, när jag släpper upp kopplingen så hör man ju det ljudet när den är nära dragläget att motorn typ lungnar det sig men bilen rör sig inte ur fläcken, bogserade hem bilen och då hörde jag samma ljud igen som om det va bromsar som låg på och rullade ju i neutral, ingen som har någon ide?

Vad bra att du hittade och löste felet. Jag fixade till din rubrik lite. Tänk gärna på att skriva en tydlig och informativ rubrik så andra läsare hittar din tråd och dels kan ge dig tips och råd, men även hitta orsaker till egna framtida problem.
Mvh Mod

Driifter;)
1 630 Inlägg
28 februari 2018
Blir det kärring stopp när du försöker körs iväg så är de bromsarna som ligger på . Bara lyfta upp hjulen ett och ett o kolla så de snurrar lätt. Är de nåt i bak så kan bromsbanden på handbromsbackarna som släppt

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

46 Inlägg
28 februari 2018
Trådstartare
Amazon_123GT skrev:
Blir det kärring stopp när du försöker körs iväg så är de bromsarna som ligger på . Bara lyfta upp hjulen ett och ett o kolla så de snurrar lätt. Är de nåt i bak så kan bromsbanden på handbromsbackarna som släppt

Alltså problemet är att ingen ting händer jag kan ha i 1an eller vilken växel som helst släppa kopplingen o hoppa ur bilen den får inget dragläge eller rör sig när jag har i växel så är det som att den frikopplar

197 Inlägg
9 mars 2018
Låter som en drivknut gått åt skogen . Kan gå rätt snabbt hände nyss på min fars bil. Började med missljud som upphörde efter 5 min typ sen när vi svängde in på en parkering så vips försvann drivningen . Samma missljud kom när vi bogserade hem den

4 198 Inlägg
9 mars 2018
Kan väll vara urtrampningslagret som gett sig också. Har du normalt motstånd i kopplingspedalen?

Annars är det nog drivaxeln som gett sig.

451 Inlägg
9 mars 2018
Det händer ibland att låsringen pajar och axeln hoppar ur knuten, vi fick in nån bil om året som detta hänt.

4 503 Inlägg
10 mars 2018
Tror mer att det är kopplingsras...

197 Inlägg
12 mars 2018
Hittat felet ?

46 Inlägg
26 mars 2018
Trådstartare
Ja felet är hittat rätt svar va högra drivknuten, vet att det är många som skiter i att säga vad felet är men ifall det är någon mer som har det problemet så va mitt fel drivknuten smile

451 Inlägg
26 mars 2018
Kul o höra att du hittade felet 😀
O hellre en drivknut en koppling / växellådsras 😀

197 Inlägg
26 mars 2018
Grymt skönt att de löste sig

Sök