3374
Sök

Varning för Länsförsäkringar!

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
insatsen skrev:
Det är märkligt vad dom stora elefanterna alltid ska nonchalera individualisterna när det gäller att göra rätt för sig.
Likadant med bankerna där man inte bryr sig om enstaka individer.
Jag lämnar LF denna månad av den anledningen att dom inte brydde sig ett dugg när jag nämnde att jag fått ett erbjudande som var minst 300 kr lägre.

Ja, LF har fått storhetsvansinne.  Bra att du lämnar dom!

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
Low skrev:
Bytte också från lf till aktsam.

Lf självrisk 5000, helf 488.
Aktsam självrisk 300, hef 348.

Ska också byta till dom, de verkar bra!

Avstängd
10 388 Inlägg
7 april 2018
Twoodblue skrev:
mrmercedes skrev:
Länsförsäkringar är sämst. Blev påkörd i sidan av en bil i en korsning för två år sedan. Tog fyra månader tills jag  fick reda på att dom inte kunde avgöra vem som var vållande till olyckan. Min bil var dessutom helförsäkrad men tydligen så gällde inte vagnskadan av någon jävla anledning. Betala för helförsäkring där vagnskada ingår under tre år var däremot inga problem. Dom ska ha sina pengar!

Är så jävla trött på deras äckliga utpressningsverksamhet. Det här är inte det enda problemet jag har haft med dom. Hade dom både som försäkringsbolag och bank. Fungerade katastrofalt på banksidan också. Lämnat dom helt. Det bästa av allt är att slippa se deras namn på brev som kommer hem, man blev så jävla illamående att hela veckan var förstörd.

Fy fan va du målar upp bilden bra, känner igen mig till 100%
Är guldkund.  Betalade 12.000 om året i helförsäkring för bil + 5000 kr på katter, olycksfall och hemförsäkring. Och då vill dom att man ska betala 5000kr i självrisk, när någon annan krockar in i en.
De mäter inte skadan, åker inte dit, tar inte kort, kontaktar inte vittnena etc,

Va i helvete ska man då ha en försäkring för? Kan man lika gärna lägga pengar i madrassen.

Sen ska vi inte tala om deras värdelösa bank.

Bra att du bytte, här får du en broderlig kram!

Vill?

De gånger jag har helförsäkrade bilar där har jag själv fått välja min självrisk när jag tecknat försäkringen. Lägre självrisk genererar givetvis en högre månadskostnad

Och jag antar att LF i berört län bjudits in i samtalet här för att få lämna sin version?
Senast redigerat av it_mutt (7 april 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 271 Inlägg
7 april 2018
Twoodblue skrev:
Soulman skrev:
Ingen blir hjälpt av att sitta här och grina. Det finns alltid möjligheten att få beslutet omprövat.

JAG VARNAR! Skillnad...

Jag har inga problem med det. Men har du begärt att få regleringen av din skada omprövad?

Det gjorde jag i ett helt annat typ av ärende på Trygg Hansa och min skadereglerare blev totalt överkörd av sitt eget företag.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
Hilmer skrev:
Vi har LF på bilar/hus/hem/person, de är överlägset billigast för oss när det gäller bilarna i alla fall!
Aldrig haft problem med LF när det kommer till skadeärenden, har t ex tre skadetillfällen under de senaste 7 åren, en vindruta, rådjur som strök hela höger sida och slutligen en V70II som dunkade rakt in bak på min bil, det ärende som tog längst tid tog lite drygt 2 veckor och varav två ärende blev kontantreglering.
Så jag har en väldigt bra erfarenhet av LF, har varit trogen kund sedan 1990 när det gäller bilförsäkring.

Hej, Så var det även för mina föräldrar de hade LF i lika lång tid som du.
Därför körde jag LF också (haft i 5 år).
Men något har hänt med LF, de har blivit riktga as.
Jag varnar dig, byt innan det är för sent.
Att dom är billiga nu, spelar ingen roll sen när du har en skada på 40.000 på bil eller 250.000 på hus och du inte får ut ett korvöre.

Då står du där med byxorna nere.

Byt innan det är för sent.

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
it_mutt skrev:
Twoodblue skrev:
torsen skrev:

För ett antal år sedan blev min stillastående MB E-klass påbackad av en mindre lastbil.
Båda bilarna försäkrade hos LF.
Trots erkännande av den som backade på och flera vittnen tog LF mycket lång tid på sig att "utreda" ärendet.
Under tiden stod min bil på Philipssons verkstad utan klartecken från LF att påbörja skadereparationen.
Bilen blev bl  a stående under hela semestern, och lite till.
Kunde således inte utnyttja husvagnen för semesterresa.
125:- betalade LF ut som "plåster på såren".
Men det tog lång tid innan jag fick "kapitalet".

ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG MERA LÄNSFÖRSÄKRINGAR.

Instämmer i varningen.

De är ena jävla parasiter. Har aldrig varit med om ett så kasst bolag.
Dessutom är vi ägare och de behandlar oss som skit.

Tråkigt med bilen. Ju mer vi varnar desto fortare försvinner dom från marknaden.

Inte för att vara "sån", men du inbillar dig väl inte på fullaste allvar att LF kommer försvinna från marknaden?

Kan utan problem rabbla upp ett 10-tal personer i min direkta närhet som har samma erfarenhet av LF som jag själv; dvs raka motsatsen till din.

Om dom fortsätter så, så självklart försvinner dom.

Vi hade också bra erfarenhet av LF innan, men sen hände något. Bara en jävla massa bekymmer, krångel och kostnader som man kastar rakt ut i sjön.

Avstängd
10 388 Inlägg
7 april 2018
Twoodblue skrev:
it_mutt skrev:
Twoodblue skrev:

Tråkigt med bilen. Ju mer vi varnar desto fortare försvinner dom från marknaden.

Inte för att vara "sån", men du inbillar dig väl inte på fullaste allvar att LF kommer försvinna från marknaden?

Kan utan problem rabbla upp ett 10-tal personer i min direkta närhet som har samma erfarenhet av LF som jag själv; dvs raka motsatsen till din.

Vi hade också bra erfarenhet av LF innan, men sen hände något. Bara en jävla massa bekymmer, krångel och kostnader som man kastar rakt ut i sjön.

Igen...min erfarenhet, precis som exvis min fars, brors, morbrors osv osv osv har aldrig haft några problem när det hänt något.

Senast i våras för min del då jag klippte ett rådjur. Löste väl sig inom en vecka typ.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Muttley
7 april 2018
Twoodblue skrev:
it_mutt skrev:
Twoodblue skrev:

Nej de kommer inte att försvinna. Pga att alla handläggare är inte som dina erfarenheter.  Mina handläggare har aldrig satt sig på tvären.
Har haft försäkringar via dem i säkert 10 år, mina förädrar längre och likaså syskon.  Aldrig någonsin har de varit bekymmer eller dyrt.  Det har säkert handlat om totalt 50 bilar och en del andra försäkringar.
Det värsta fallet vi kan ta var när min bror var med i en seriekrock på motorvägen.  Svinhalt och två svin till långtradarrattare tvärade framför 4-5 bilar där min bror var 3e bil.
Bilen blev väl 40-50 cm kortare då han körde in i bilen framför och bilen bak körde in i honom.  Ordentligt med avstånd kvittade i detta fall.

Iallafall, han fick mer betalt än bilen var värd, och då hade han haft problem några månader innan då en smitare körde in i bilen (som de såg från avstånd och fick regnr)  Ingen självrisk i det fallet.  Tog några dagar så fick han ersättning.

Jag har bytt vindruta på en bil.  Bytt hela fronten på en bil utan självrisk. Tog ett telefonsamtal och 10 minuter besök på verkstaden för att få godkänt.

Som bank är det den bästa banken jag har haft.  Hade swedbank och handelsbanken innan vilka enligt mina erfarenheter var riktiga jävla svin i min mening. Handelsbanken lurade över mig pga tomma löften om att huslån inte var ett enda  problem, vilket jag hade på swedbank där en surkärring ansåg att en singelkille inte skulle ha ett hus på 150kvm själv.
Handelsbanken kunde låna mig 430 000 kr till hus.
LF hann jag vara bankkund i 5-6 månader tills jag hittade mitt hus och handläggaren ordnade upp allting innan jag kom på mötet så det var över snabbt.

Kan tillägga hur swedbank lurar ej insatta gällande deras fondköp.  Presenterar bara de dyraste produkterna du kan få via deras bank och du går som en förlorare efter ett par år då du har betalt hela vinster som avgifter.  Den banken får du ju nästan betala för att öppna dörren till deras så kallade kontor.

Så bara för att du haft en pissig handläggare betyder inte att LF försvinner.   Jag är 200% nöjd med dem.

Du har säkert inte ens överklagat innan du började skriva här.
Senast redigerat av Muttley (7 april 2018)

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 april 2018
Tänk nu på att den andre inte har fel bara för att den ena har rätt. Dessa historier återfinns hos alla försäkringsbolag och en allmän smutskastning vinner ingen på, lika lite som någon vinner på att andra ska vurma för dito bolag.

Trist med erfarenheten säger jag till TS. Statuera ditt missnöje genom att avsluta alla försäkringar med bolaget och gör klart att det beror på dina upplevelser. Mer än så kan du tyvärr inte göra för att retroaktivt få tillbaka någon stolthet eller ersättning.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök