3706
Sök

Varning för Länsförsäkringar!

Snygg
113 Inlägg
6 april 2018
Trådstartare
VARNING FÖR LÄNSFÖRSÄKRINGAR!

Min bil blev påkörd Okt-17 av ett lånefordon av J BIL i Upplands Väsby.
Trots fotobevis, polis och att jag är vittna, samt anställda på Jbil såg händelseförloppet så vägrar Länsförsäkringar att ersätta min skada!
Har ringt och skällt flera gånger, men inget händer. Först nu i april 18 (6 månader senare) åker de ut och pratar med J bil.

Trots detta vägrar vittnena erkänna då de känner mannen som framförde fordonet.

VARNING FÖR LÄNSFÖRSÄKRINGAR!  Välj annat bolag!
Senast redigerat av Twoodblue (6 april 2018)

1 271 Inlägg
6 april 2018
Skälla funkar inte. Man får vänligen förklara att antingen går det några revben och knäskålar eller så lyssnar de på dig.

Vad är det de motiverar sitt beslut på, att du inte får den ersättning du tycker du har rätt till?

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Avstängd
10 388 Inlägg
6 april 2018
Låter som om det fattas lite i historien här.

Anywho. Min erfarenhet av LF är precis raka motsatsen. Skulle någon be mig rekommendera ett försäkringsbolag så hade det blivit just LF.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Snygg
113 Inlägg
6 april 2018
Trådstartare
Soulman skrev:
Skälla funkar inte. Man får vänligen förklara att antingen går det några revben och knäskålar eller så lyssnar de på dig.

Vad är det de motiverar sitt beslut på, att du inte får den ersättning du tycker du har rätt till?

De e ena jävla klåpare där.

De säger att det står ord mot ord. Sen säger de att motpartens försäkringsbolag hävdar att polisen mätte, och att de inte stämde.
Ja, hela tiden skyller de på något..

Snygg
113 Inlägg
6 april 2018
Trådstartare
it_mutt skrev:
Låter som om det fattas lite i historien här.

Anywho. Min erfarenhet av LF är precis raka motsatsen. Skulle någon be mig rekommendera ett försäkringsbolag så hade det blivit just LF.

En person körde in i mig och vägrade namnge sig. Då fotograferade jag honom och då slog han till mig.
Både jag och 2 personer från bilfirman J bil var där och såg händelseförloppet ( de höll även fast mannen).
Bilen var en bil från Jbil och de verkade känna mannen i fråga (iafl enligt FB)

LF har inte sett skadan, besökt jbil eller pratat med vittnena fören nu. De har inte heller kontaktat polisen.

Morsan blev även hon påkörd, men även där vägrade lf betala, då motparten vägrade erkänna.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
6 april 2018
Jag har i dagarna hittat ett billigare bolag än LF och det är svedea..
SPARAR flera hundra kr som jag kan bjuda kärringen på restaurang för..
Senast redigerat av insatsen (6 april 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Muttley
6 april 2018
Har LF i allt man kan tänka sig.  De flesta jag känner har LF som försäkringar, en del även banken.

Aldrig haft problem så din avrådan stämmer inte med vår erfarenhet.  Jag har personlig kontakt som är skitbra.

7 398 Inlägg
7 april 2018
hemskt tråkigt att du, ej får gehör,, men är nog ej bara lf som ligger bakom,, utan vittnerna,,  om dem vittnar falskt, eller ej alls så ligger man pyrt till,  vad jag förstår så vägrar dem utala sig till Polisen,, å bara där ser du vart det barkar,, jag har sagt detta förr å påpekar det igen, DASHCAM,,  då är det otvivelaktigt vad som hänt wink
Senast redigerat av granadadr (7 april 2018)

1 271 Inlägg
7 april 2018
Ingen blir hjälpt av att sitta här och grina. Det finns alltid möjligheten att få beslutet omprövat.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

7 454 Inlägg
7 april 2018
Twoodblue skrev:

Trots fotobevis, polis och att jag är vittna, samt anställda på Jbil såg händelseförloppet så vägrar Länsförsäkringar att ersätta min skada!
Har ringt och skällt flera gånger, men inget händer. Först nu i april 18 (6 månader senare) åker de ut och pratar med J bil.

För ett antal år sedan blev min stillastående MB E-klass påbackad av en mindre lastbil.
Båda bilarna försäkrade hos LF.
Trots erkännande av den som backade på och flera vittnen tog LF mycket lång tid på sig att "utreda" ärendet.
Under tiden stod min bil på Philipssons verkstad utan klartecken från LF att påbörja skadereparationen.
Bilen blev bl  a stående under hela semestern, och lite till.
Kunde således inte utnyttja husvagnen för semesterresa.
125:- betalade LF ut som "plåster på såren".
Men det tog lång tid innan jag fick "kapitalet".

ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG MERA LÄNSFÖRSÄKRINGAR.

Instämmer i varningen.

118 Inlägg
7 april 2018
Länsförsäkringar är sämst. Blev påkörd i sidan av en bil i en korsning för två år sedan. Tog fyra månader tills jag  fick reda på att dom inte kunde avgöra vem som var vållande till olyckan. Min bil var dessutom helförsäkrad men tydligen så gällde inte vagnskadan av någon jävla anledning. Betala för helförsäkring där vagnskada ingår under tre år var däremot inga problem. Dom ska ha sina pengar!

Är så jävla trött på deras äckliga utpressningsverksamhet. Det här är inte det enda problemet jag har haft med dom. Hade dom både som försäkringsbolag och bank. Fungerade katastrofalt på banksidan också. Lämnat dom helt. Det bästa av allt är att slippa se deras namn på brev som kommer hem, man blev så jävla illamående att hela veckan var förstörd.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
7 april 2018
Det är märkligt vad dom stora elefanterna alltid ska nonchalera individualisterna när det gäller att göra rätt för sig.
Likadant med bankerna där man inte bryr sig om enstaka individer.
Jag lämnar LF denna månad av den anledningen att dom inte brydde sig ett dugg när jag nämnde att jag fått ett erbjudande som var minst 300 kr lägre.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

3 384 Inlägg
7 april 2018
Bytte också från lf till aktsam.

Lf självrisk 5000, helf 488.
Aktsam självrisk 300, hef 348.

1 798 Inlägg
7 april 2018
Vi har LF på bilar/hus/hem/person, de är överlägset billigast för oss när det gäller bilarna i alla fall!
Aldrig haft problem med LF när det kommer till skadeärenden, har t ex tre skadetillfällen under de senaste 7 åren, en vindruta, rådjur som strök hela höger sida och slutligen en V70II som dunkade rakt in bak på min bil, det ärende som tog längst tid tog lite drygt 2 veckor och varav två ärende blev kontantreglering.
Så jag har en väldigt bra erfarenhet av LF, har varit trogen kund sedan 1990 när det gäller bilförsäkring.

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
Muttley skrev:
Har LF i allt man kan tänka sig.  De flesta jag känner har LF som försäkringar, en del även banken.

Aldrig haft problem så din avrådan stämmer inte med vår erfarenhet.  Jag har personlig kontakt som är skitbra.

Är guldkund men har blivit behandlad som skit, både via bank och försäkring. Samma gällde mina föräldrar, så vill varna!

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
granadadr skrev:
hemskt tråkigt att du, ej får gehör,, men är nog ej bara lf som ligger bakom,, utan vittnerna,,  om dem vittnar falskt, eller ej alls så ligger man pyrt till,  vad jag förstår så vägrar dem utala sig till Polisen,, å bara där ser du vart det barkar,, jag har sagt detta förr å påpekar det igen, DASHCAM,,  då är det otvivelaktigt vad som hänt wink

Är inte bara vittnena. LF har inte brytt sig ett smack, både gällande detta och bankärenden.

Japp, köpte en dashcam, var dock tvungen att returnera, ska köpa en ny.

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
Soulman skrev:
Ingen blir hjälpt av att sitta här och grina. Det finns alltid möjligheten att få beslutet omprövat.

JAG VARNAR! Skillnad...

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
torsen skrev:
Twoodblue skrev:

För ett antal år sedan blev min stillastående MB E-klass påbackad av en mindre lastbil.
Trots erkännande av den som backade på och flera vittnen tog LF mycket lång tid på sig att "utreda" ärendet.
Under tiden stod min bil på Philipssons verkstad utan klartecken från LF att påbörja skadereparationen.

Instämmer i varningen.

De är ena jävla parasiter. Har aldrig varit med om ett så kasst bolag.
Dessutom är vi ägare och de behandlar oss som skit.

Tråkigt med bilen. Ju mer vi varnar desto fortare försvinner dom från marknaden.

Avstängd
10 388 Inlägg
7 april 2018
Twoodblue skrev:
torsen skrev:
Twoodblue skrev:

Instämmer i varningen.

De är ena jävla parasiter. Har aldrig varit med om ett så kasst bolag.
Dessutom är vi ägare och de behandlar oss som skit.

Tråkigt med bilen. Ju mer vi varnar desto fortare försvinner dom från marknaden.

Inte för att vara "sån", men du inbillar dig väl inte på fullaste allvar att LF kommer försvinna från marknaden?

Kan utan problem rabbla upp ett 10-tal personer i min direkta närhet som har samma erfarenhet av LF som jag själv; dvs raka motsatsen till din.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Snygg
113 Inlägg
7 april 2018
Trådstartare
mrmercedes skrev:
Länsförsäkringar är sämst. Blev påkörd i sidan av en bil i en korsning för två år sedan. Tog fyra månader tills jag  fick reda på att dom inte kunde avgöra vem som var vållande till olyckan. Min bil var dessutom helförsäkrad men tydligen så gällde inte vagnskadan av någon jävla anledning. Betala för helförsäkring där vagnskada ingår under tre år var däremot inga problem. Dom ska ha sina pengar!

Är så jävla trött på deras äckliga utpressningsverksamhet. Det här är inte det enda problemet jag har haft med dom. Hade dom både som försäkringsbolag och bank. Fungerade katastrofalt på banksidan också. Lämnat dom helt. Det bästa av allt är att slippa se deras namn på brev som kommer hem, man blev så jävla illamående att hela veckan var förstörd.

Fy fan va du målar upp bilden bra, känner igen mig till 100%
Är guldkund.  Betalade 12.000 om året i helförsäkring för bil + 5000 kr på katter, olycksfall och hemförsäkring. Och då vill dom att man ska betala 5000kr i självrisk, när någon annan krockar in i en.
De mäter inte skadan, åker inte dit, tar inte kort, kontaktar inte vittnena etc,

Va i helvete ska man då ha en försäkring för? Kan man lika gärna lägga pengar i madrassen.

Sen ska vi inte tala om deras värdelösa bank.

Bra att du bytte, här får du en broderlig kram!

Sök