3184
Sök

Något för en 18 åring?

Kockafan
224 Inlägg
23 juni 2007
#61
jag hade en likadan som första bil tyckte den var svin bra som första men drack lite för mkt bensin ca 1 liter milen, men 850 är skön att köra.. Fast hade aldrig köpt den för den var dyr.. fast jag tycker du ska köpa min smile

Kocken

Living in the fastlane
128 Inlägg
23 juni 2007
#62
Vill du ha en rolig och krocksäker bil? DÅ är Saab NG900 Turbo bilen för dej! Krocksäker men samtidigt rolig att köra, 5d, snygg, lätt att styla,smile

Vill även rekkomendera volvo S70 GLT,


Kockafan
224 Inlägg
23 juni 2007
#63
-Claesson- skrev:
Sokrates skrev:
Har haft både 940 och 850,,
850 är rena racklet jämfört med 940.
Dessutom är de framhjulsdrivna vilket är en hel massa minus bara det.

Tommy
Det har du kanske rätt i... har ju som sagt haft en 740 gl och min mormor roll har en 850 så jag har ju känt skillnaden... du har fakiskt rätt i att 940 e en mycket stabilare bil men jag tycker att 940 har lite "uråldrig" design... menmen... alla e ju olika! lol
förstår inte hur ni kan gilla 940 mer än 850 i 940 sitter man högre längre växelspak känns som o köra lastbil med den stora ratten o spaken känns mkt mer som traktor än med 850.. då sitterman lägre kortare växelspak känns skönare att växla mkt bekvämare + att den är snyggare men men det är avd jag tycker

Kocken

133 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
#64
Bodegan skrev:
Tycker det är lustigt med allt snack om bakhjulsdrift, massa snack om säkerhet osv men sen låter det som att han ska ut å sladda skiten ur en 740 hur säker är det på an skala? :S ( ja jag har kört 740 ) Å att 850 är rat kan jag då inte hålla med om, sen hur kan dte komma sig att 850 var bland dom trafiksäkraste sedan bilarna på 90 talet? Är du mogen så fatatr du att "framkrafs" inte alls är speciellt mycket tråkigare då du antagligen inte sladdar i varje kurva även om du har en bil med bakjulsdrift ( om du är mogen vill säga) så satsa på en 850 tycker jag lätt att styla å går bra smile // Bodegan
Det är ju lite så jag tänker... jag vill ha en bil som inte folk skrattar åt på stan... lol inget ont om 740/940 men dem sitter det en stor "raggarstämpel" på.. e ute efter en lite mer sofistikerad bil smile

Från Landet...

3 627 Inlägg
23 juni 2007
#65
Sofistikerad bil... 960 tongue Jag står fast vid den, det är ju Volvos lyxkontainer! Du får mer bil för pengarna jäntemot en 850.. faktiskt

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

433 Inlägg
23 juni 2007
#66
linusgrabo skrev:
-Claesson- skrev:
Sokrates skrev:
Har haft både 940 och 850,,
850 är rena racklet jämfört med 940.
Dessutom är de framhjulsdrivna vilket är en hel massa minus bara det.

Tommy
Det har du kanske rätt i... har ju som sagt haft en 740 gl och min mormor roll har en 850 så jag har ju känt skillnaden... du har fakiskt rätt i att 940 e en mycket stabilare bil men jag tycker att 940 har lite "uråldrig" design... menmen... alla e ju olika! lol
förstår inte hur ni kan gilla 940 mer än 850 i 940 sitter man högre längre växelspak känns som o köra lastbil med den stora ratten o spaken känns mkt mer som traktor än med 850.. då sitterman lägre kortare växelspak känns skönare att växla mkt bekvämare + att den är snyggare men men det är avd jag tycker
Växelspaken på 940 blev väl "kortare" när M90-lådan kom (-95?), och stolarna är väl i princip desamma i 850 och nyare 940is (-95?) Och mig veterligen så är det väl inte direkt större ratt i 940in? Haft 2 st 940is en sedan och nu en kombi. Och 850 har jag haft en sedan. Näst efter min Passat 1,8T så var nog 850in den bästa bil jag haft. en GLT med 2,5" och enligt förra ägaren chippad. Så den gick väl helt okej. Men på grund av hund och dräktig flickvän så kör jag numera kombi.

Men -Claesson- får väl köpa vilken bil han vill, 850in var ju fin. Bra snygg färg och R-fälgarna gör ju sig bra på 850. Men jag tycker att om du väljer mellan 850 och 960in så tycker jag du ska välja 850in. 960 är ju bra fina med Volvo-sexa och bladfjädrar är väl inge vidare?

Men lycka till med bilköp!

(Har btw 2st 740is ståendes om du är sugen tongue )

Bobo
24 juni 2007
#67
Jag hade en 850 GLT -92 som första bil och var väldigt nöjd med den. Så det låter inte helt fel.

Kettunen
24 juni 2007
#68
ToXtreme skrev:
Sofistikerad bil... 960 tongue Jag står fast vid den, det är ju Volvos lyxkontainer! Du får mer bil för pengarna jäntemot en 850.. faktiskt
Grabben ska ju ha råd att köra bilen tongue 3.0Liters V6 i 960.

Kettunen
24 juni 2007
#69
Sedan tyckte jag att priset på denna 850 var tok för hög för en SE model. Satsa hellre på en GLT eller turbo! Mer bil för pengarna!

324 Inlägg
24 juni 2007
#70
Jag har en 850 glt, och jag råder dig att inte köpa en bil med fäljarna som var på den.. köp då utan o köp till 16 kanske. Eftersom jag antar att 18års bilen alla haft här gått plågad tongue


Btw så köpte jag min 850 glt -92a för 22 tusen, o vettefan om den inte går värre än modellen du visade.
Senast redigerat av FiGurT (24 juni 2007)

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt

645 Inlägg
24 juni 2007
#71
Självklart är 850 en bra bil för en 18-åring. Själv är jag ganska nöjd med min... Även fast den kostar och dricker soppa som en ryss dricker vodka. :Z



Sök