jag hade en likadan som första bil tyckte den var svin bra som första men drack lite för mkt bensin ca 1 liter milen, men 850 är skön att köra.. Fast hade aldrig köpt den för den var dyr.. fast jag tycker du ska köpa min
Har haft både 940 och 850,, 850 är rena racklet jämfört med 940. Dessutom är de framhjulsdrivna vilket är en hel massa minus bara det.
Tommy
Det har du kanske rätt i... har ju som sagt haft en 740 gl och min mormor har en 850 så jag har ju känt skillnaden... du har fakiskt rätt i att 940 e en mycket stabilare bil men jag tycker att 940 har lite "uråldrig" design... menmen... alla e ju olika!
förstår inte hur ni kan gilla 940 mer än 850 i 940 sitter man högre längre växelspak känns som o köra lastbil med den stora ratten o spaken känns mkt mer som traktor än med 850.. då sitterman lägre kortare växelspak känns skönare att växla mkt bekvämare + att den är snyggare men men det är avd jag tycker
Tycker det är lustigt med allt snack om bakhjulsdrift, massa snack om säkerhet osv men sen låter det som att han ska ut å sladda skiten ur en 740 hur säker är det på an skala? :S ( ja jag har kört 740 ) Å att 850 är rat kan jag då inte hålla med om, sen hur kan dte komma sig att 850 var bland dom trafiksäkraste sedan bilarna på 90 talet? Är du mogen så fatatr du att "framkrafs" inte alls är speciellt mycket tråkigare då du antagligen inte sladdar i varje kurva även om du har en bil med bakjulsdrift ( om du är mogen vill säga) så satsa på en 850 tycker jag lätt att styla å går bra // Bodegan
Det är ju lite så jag tänker... jag vill ha en bil som inte folk skrattar åt på stan... inget ont om 740/940 men dem sitter det en stor "raggarstämpel" på.. e ute efter en lite mer sofistikerad bil
Har haft både 940 och 850,, 850 är rena racklet jämfört med 940. Dessutom är de framhjulsdrivna vilket är en hel massa minus bara det.
Tommy
Det har du kanske rätt i... har ju som sagt haft en 740 gl och min mormor har en 850 så jag har ju känt skillnaden... du har fakiskt rätt i att 940 e en mycket stabilare bil men jag tycker att 940 har lite "uråldrig" design... menmen... alla e ju olika!
förstår inte hur ni kan gilla 940 mer än 850 i 940 sitter man högre längre växelspak känns som o köra lastbil med den stora ratten o spaken känns mkt mer som traktor än med 850.. då sitterman lägre kortare växelspak känns skönare att växla mkt bekvämare + att den är snyggare men men det är avd jag tycker
Växelspaken på 940 blev väl "kortare" när M90-lådan kom (-95?), och stolarna är väl i princip desamma i 850 och nyare 940is (-95?) Och mig veterligen så är det väl inte direkt större ratt i 940in? Haft 2 st 940is en sedan och nu en kombi. Och 850 har jag haft en sedan. Näst efter min Passat 1,8T så var nog 850in den bästa bil jag haft. en GLT med 2,5" och enligt förra ägaren chippad. Så den gick väl helt okej. Men på grund av hund och dräktig flickvän så kör jag numera kombi.
Men -Claesson- får väl köpa vilken bil han vill, 850in var ju fin. Bra snygg färg och R-fälgarna gör ju sig bra på 850. Men jag tycker att om du väljer mellan 850 och 960in så tycker jag du ska välja 850in. 960 är ju bra fina med Volvo-sexa och bladfjädrar är väl inge vidare?
Jag har en 850 glt, och jag råder dig att inte köpa en bil med fäljarna som var på den.. köp då utan o köp till 16 kanske. Eftersom jag antar att 18års bilen alla haft här gått plågad
Btw så köpte jag min 850 glt -92a för 22 tusen, o vettefan om den inte går värre än modellen du visade.