3228
Sök

Dra kablar från motorummet till kupen

1 112 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Jag håller på å fixar massa neon mm på min audi a4 och har ett litet dilemma. Jag har dragit upp kablar från saker å ting i motorrummet och nu vet jag inte hur jag skall få in dem i kupen. Någon som har en bra ide om en smart punkt eller så om man skall behöva borra hål för att dra kabel. eller om det finns färdiga genomföringar som jag inte sett.
http://www.garaget.org/gallery/archive/36815/8122/36815-65742.jpg

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

1 112 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
Ingen som känner igen problemet? Behöver tips!

Eliminator
1 441 Inlägg
19 juni 2007
Alltid svårt på modernabilar. Tips är att söka innifrån kupen. Enklast är passagerr sidan. Ta bort eller vik ner mattan, kän med handen uppåt bakom handsfacket brukar finnas nån gummiplug eller kablage som går ut i motorrummet om det är plugg så gör ett hål matta ut kabeln. Är det kablage. försök mata ut en kabel eller nån sorts pinne bredvid kablaget. tejpa fast kabeln och se om du kan hitta igen änden i motorrummet......

Lycka till Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

26 Inlägg
19 juni 2007
det brukar finnas något hål via karossen in i bilen smile annars skulle inte bilen få någon ström.
men som sagt du måste nog söka det, nog finns det, men det kan sitta lita illa till, kolla lite runt grenröret och sånt. även runt styrboxarna då deras kablar måste jag in i bilen

1 112 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
jo jag tror att det  får bli något sånt i den stilen men som du säger så e det jobbigt i nyare bilar! på min gamle 740 så var det bara att ta första bästa genomföring, fanns typ 4 - 5 st som var förberedda för efterdragning av kablar. synd att tillverkaran inte ser mer åt dessa saker vid tillverkning för typ demn som kanske skall koppla larm eller någon form av telekomunikation. I mitt fall e det neon men kablar som kablar. undrar om det e något vidare smart å borra egna hål bara. Man tycker det borde finnas någon form av kartläggning till sådant arbete typ skisser eller annat för verkstads bruk.

191 Inlägg
19 juni 2007
Minns inte riktigt, men har för mig att det ska finnas ett "färdigt" hål där i väggen nånstans. Minns dock inte vars, om du har lite för dig kan du kika lite vid närheten av luftburken, har du tur är de där, minns fan inte ^^

Just another sick man in this sick world..

1 112 Inlägg
19 juni 2007
Trådstartare
har du dragit kablar själv? Har du löst så kan du slänga ett öga under huven å kolla det som hastigast vart man kan se dem gå igenom. 

Sitter en svart burk mitt framför ratten, den är tätad å så sitter det en databus innuti. Funderar på om man kan gå igenom den vägen, den tidigare ägaren har dragit in en röd kabel i den burken men vet inte hur den leder igenom. får skruva isär lite å kolla i veckan.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
20 juni 2007
Polaren har en Audi 100 och på den hittade vi kabelgenomföringen nästan i höjd med nederkant på framrutan, bakom handskfacket.
Kan vara värt att leta där kanske?

1 112 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
okok då skall jag kolla det vid handskfacket

191 Inlägg
20 juni 2007
Ja kan gå ner o kika om du vill veta vars mitt är draget?
Bor dock på 7:e våningen me trasig hiss, men om du svarar snabbt kan ja ta mig en promenad för din skull ;D

Edit: Var ner o kikade, borrat ett litet hål i "luftburken" eller vad de är vid förarsidan, finns förmodligen en genomdragning därigenom, tror föregående ägaren lämnat in bilen nånstans för stereoinstallation, så var ett litet hål borrat i framsidan av den för att dra in kabeln där. smile
Senast redigerat av Saelen (20 juni 2007)

98 Inlägg
24 juni 2007
öppnade den lilla svarta lådan där den röda kabeln går in där kan du peta i kabeln så hamnar den nere vid fötterna på förarsidan jätte simpelt gjorde det på min gamla a4

191 Inlägg
24 juni 2007
Är så det är draget i min, borrat ett hål för kabeln, så trillar den ut vid fötterna när du dragit igenom den smile

1 112 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Jepp! tack skall ni ha för era råd! Skall göra så som ni säger! men först skall jag laga skiten! fläcktremmen small av på midsommar på väg till kusten å sammtidigt så slog den sönde kylet så jag lägger kabeldragningen på is tills den funkar igen.

191 Inlägg
25 juni 2007
UL (Unlucky på pokerspråk) ;P Lycka till med bilen, du kan ju berätta om de gick smidigt me kabeldragningen smile

1 174 Inlägg
25 juni 2007
brukar finnas hål tips! kolla efter svarta gummiproppar, ryck loss dom sedan går du in i cupen å ber någon lysa in i hålet så kollar du från cupen om du ser något!

Sök