3348
Sök

B230fk går inte på alla cylindrar

122 Inlägg
7 augusti 2018
Trådstartare
#1
Tja,


Har haft detta problem  nu drygt ett år och kommer ingenvart.

b230fk från 940, borttagen startspärr, sitter i 740 kaross med 740 elhärva.

Bilen får soppa och gnista på alla cylindrar och har över 10 i komp på samtliga, dock vägrar cylinder 4 att gå igång.

Har testat en hel del:

- Andra boxar
- dubbelkollat alla kablar i härvan
- bytt plats på spridare, stift och tändkablar
- hela tändsystemet nytt
- annan LMM/ingen LMM
- par uppsättningar med nya stift

säkert något annat jag inte kommer på i skrivande stund.

Något mer man lär kolla?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
7 augusti 2018
#2
Det hade varit bra att veta om tändstiftet är blött på 4an..
Är den DET så är det ju gnistan som ska kollas..
Annars verkar det som att kompen försvinner i detonationsögonblicket..
Senast redigerat av bilknuffaren (7 augusti 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

122 Inlägg
7 augusti 2018
Trådstartare
#3
bilknuffaren skrev:
Det hade varit bra att veta om tändstiftet är blött på 4an..
Är den DET så är det ju gnistan som ska kollas..

med sprätans stift så var det inte nödvändigt blött, men inget sot som det var på resterande tre = ingen antänding skedd.
Har testat med 1ans tändkabel på 4ans cylinder och tvärtom, då hoppar den endå inte igång, inte heller med 1ans spridare och spridarkontakt

2 250 Inlägg
7 augusti 2018
#4
Hade en gång en bil, där axeln i fördelaren var glapp i sidled.

Nu hade den brytare. I vart fall blev det ingen gnista på en cylinder i bland.
Senast redigerat av Meaganeowner (7 augusti 2018)

122 Inlägg
7 augusti 2018
Trådstartare
#5
Meaganeowner skrev:
Hade en gång en bil, där axeln i fördelaren var glapp i sidled.

Nu hade den brytare. I vart fall blfv det ingen gnista på en cylinder.

Har du gnista på alla stiften?

Yes, som jag sa har jag Gnista på alla stiften, allt i tändväg är även nytt så allting på den fronten bör va felfri. kändes inte som att den var glapp när man skruvade dit den utan var presspassning mer eller mindre


Sök