3460
Sök

Konverteringsplaner: peugeot 205 TURBO

252 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
jag ska börja bygga om min 205:a nu i höst.! o har funderingar på att sätta i en 1.9L GTI motor och bygga turbo på den! och få ut 200Hk ur den:D men jag vet inte om den motorn pallar det? o sen hur fasen ska man få plats med en Turbo i det lilla motorutrymmet?? hmm

är det nån som kanske har / håller på o bygger TURBO på en 205:a som kanske kan komma med lite råd?

Vore det inte Fränt med en 205:a med Turbo o 200Hk;)

Smålänning
7 887 Inlägg
22 juni 2007
Fränt projekt, men du ska ju ha Mi16 topp ju! 16 ventiler e bättre än 8...

Du får försöka få tag på em lite turbo helt enkelt, eller kapa upp i torpeden så du får plats...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

252 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
ja det är sant det hade jag inte tänkt på!
men passar verkligen en topp ifrån en MI16 på GTI motorn?

jo det blir nog att försöka få tag på en hyfsad SAAB Turbo eller så wink

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
22 juni 2007
Om du vill plocka ur så mycket hästar ur din bil så ska du byta topp till ja1 topp, äldre modell av 205 gti. Då blir kompet lägre och går att trycka ut mer hästar. Höja trycket, 1 bar kanske?

Om du laddar 0,35-0,4 bar på en helt orginal gti så får du ut ungefär 35-40 hästar.
ja1 toppen, något tillläggssprut smt6,unichip då ska du nog vara hemma.

Du ska ha grenrör från peugeot 406 2.0t lämpligturbo flytta batteriet till skuffen

Bli medlem i peugeot sport club forumet där finns allt du söker till din bil

www.peugeot-sport-club.com

Och snacka med  M.Attsäter han ska sälja sitt till hösten, jag skulle egentligen köpt det men det blir en mi16 motor sen turbo på det wink

Han ska ha 6000 för ett komplett kit och 500 för en huv för kyling av ic

kolla även http://attsater.se/marcus/turbo/   där ser du lite iaf.

Hoppas det blir bra och bli medlem nu!!!!! timmy605 det är jag på forumet wink
Senast redigerat av peder (22 juni 2007)

Peder DailyFresh

252 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
Tackar tackar för tipset det låter riktigt härligt det! nu har man fått lite hum om vad som är bäst att använda till bygget wink

o ska ta o kolla lite på det där med peugetot sport club smile

5 710 Inlägg
26 juni 2007
Flyttar ut denna i motorforumet.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök