17 november 2011
Trådstartare
Hej! har lite problem med min a6a -99.
bilen vibrerar rätt bra vid gaspådrag, & oftast vid uppförsbacke, får nästan sjunka ner till tvåan vid långa uppförsbackar, tappar orken helt, och detta är mest vid högre växlar, på 1an & 2an går den hur fint som helst, syns inget på varvräknaren, men tycker skakningarna följer efter motorvarvtalet.
funkade fint när jag köpte den för dryg en månad sedan & sedan blivit värre, dock så tänkte jag inte så mycket på att den var chippad, så jag har tankat 95 oktan, och den har spikat lite, körde upp en tank 98 sedan & tyckte den vart lite bättre, dock så fanns det inget annat än 95 för en vecka sedan, så fyllde upp 200kr med 95 & då gick den riktigt dåligt, kunde knappt nudda gasen på tredje växeln & högre & den börja vibrera, dock fyllt i nästan en heltank med v-power nu, kört ca 10 liter, men inte så mycket till förbättring än.
Någon som har haft likande problem? är det så simpelt som att bara fortsätta tanka 98 eller högre så ska problemen försvinna? bilen är alltså en chippad 1.8t. provade boschen på den & fick bara upp en felkod på nån can-bus till någon växellådsgivare.
Riktigt tacksam för hjälp!
Mvh /Christoffer
The löwer class.