27 november 2014
Trådstartare
Hejsan! Jag böt till M90 låda på min 745a igår, satt M47 innan. Jag tog låda, svänghjul, koppling, tryckplatta och kardan från samma bil och monterade allt tillsammans med slavcylinder som satt med M47 lådan för att slippa lufta systemet då jag gjorde det ensam. Sagt och gjort. När jag skulle backa ut ur garaget så märkte jag att kopplingen tog bara någon centimeter från golvet och luftade systemet iaf. Det blev ingen som helst skillnad, nu har jag luftat säkert 10 ggr och det blir inte bättre så jag tänkte att jag skulle ta slavcylindern som satt på M90 lådan innan och det blev inte heller bättre så jag förlängde stången som sitter mellan kopplingsarmen och cylinder 10mm men det blev ingen skillnad då heller. Jag har googlat som en idiot för att få svar men i alla trådar står det bara olika förslag men "ägarna" till trådarna skriver bara att dom löst problemet men inte hur. V-lådan med alla komponenter fungerade utmärkt på bilen det kom ifrån. Det ända som inte är bytt är huvudcylindern, är det någonting som skiljer sig mellan en från M47 och M90 cylindrarna kanske? Och eftersom att allt fungerade innan det satt på min bil ska jag ju inte behöva shimsa ut kulan därkopplingarmen sitter eftersom det inte krävdes på bilen där allt satt innan. Innan jag monterade allt så slipade jag av tryckplattan och svänghulet med ett 120 papper tills ytorna blev rena och fina men det blir ju inte en tiondels mm så det kan ju inte ha någon betydelse? Mvh