zemet skrev:
Drifting verkar och är nog skitballt. Men som med nästan all motorsport så är det hundratals timmar i garaget för varje timmes körning. (varierar ju såklart från tävlingsform till tävlingsform)
Och det brukar vara dyrt, räkna med att lägga 100K första året eftersom du startar från noll. Alla verktyg, kärror, däck, bil osv som du behöver. Du kanske behöver köpa en dragbil och släp också?
Vill du testa på en bilsport där du inte behöver lägga mer än en helg i garaget och får träna i flera timmar per tävling på att hantera bilen rekomenderar jag
www.enkelbilsport.seGillar du detta och känner att du har sug efter att plöja ner 10x mer pengar för 1/100 dels körtid så kör på:)
Jag är inte insatt i drifting klasserna alls men jag hoppas att det finns en nybörjar klass där man kan köra med en hyfsat standard bil.
Skall du bygga en godkänd bur, ha godkända storlar och skyddskläder osv så springer tiden och pengarna snabbt iväg.
Angående bilarna, E36an är nog inte dum alls och med tanke på hur prisutvecklingen på gamla 7/940 bilar med turbo varit det senaste åren så är den nog inte speciellt mycket dyrare heller.
Volvo har ju dock fördelen att den är i princip odödlig, Bmwn är generellt sett väldigt känslig för kylproblem och liknande. Men jag hade köpt bmw om jag var i dina skor.