Hallå Garaget!
Jag tänkte jag skulle berätta om mitt bygge. Vi börjar med lite historia. Jag har en E39 530d som jag under 2 år har förbättrat och verkligen njutit av. Bästa bilen som finns.
Bilen var chippad till 240hk/515 nm. Det var preciiiiis nog med power tyckte jag. Jag skulle ha mer! Jag började med att köpa lite större turbo och satte på,
Original vs den nya.
Köpte 3 bars map sensor och 1800 bars railtrycksensor osv för att locka ut de sista hästarna som går med de små spridarna som sitter i den original. Tyvärr fick jag aldrig tummen ur röven att mappa den
Under tiden körde garagepolaren denna. En E39 med V8 diesel från E38 740d. Den lämnar 330hk/770nm och är snabbare än min, så kan vi inte ha det! Jag tröstade mig själv för tillfället med att min kändes snabbare när man körde.
Planer började smidas, jag skulle ha in en E60 535d motor med 6växlad manuell låda i min bil visste jag. Hur det skulle gå till kom jag på mycket senare men det förtjänar ett eget inlägg när det blir gjort.
Dagen innan julafton slog mätaren om till 54 tusen mil och det skulle firas med mycket sladdande efter 00.00. Tomten kommer ju inte längre så nånting får man göra för att hålla humöret uppe Det slutade såhär.
Han som kör den blåa som jag visade högre upp var mycket smartare och tog en vinterbil. Jag borde förstått att det var dags och lägga av när han satte fronten i en vägg men näää jag e Big G och jag klarar allt
Efter detta tog vi paus från bilarna över jul och nyår. En ny kaross införskaffades. Donatorbilen bestämde sig för att äta upp sina swirlflaps så jag står utan motor för tillfället. Vi började om nu i januari med att rensa den nya karossen på allt onödigt. Allt godis som satt på min gamla bil kommer att flyttas över när den sätts ihop igen.
Den nya karossen är exakt likadan som den gamla förutom att den har taklucka. Jag tycker taklucka är meeeh men jag har vissa vänner som får sånt jävla ståfräs av lucka på lut så jag tycker att jag kan bjuda de på det.
Sen började arbetet med att rensa den på drivlina och inredning!
Vi jobbade så jävla fort så jag glömde ta bilder men 3 timmar senare såg det ut såhär.
Framvagnen med motor och låda ute Anledningen till att jag gjorde såhär är att min gamla framvagn med fräscha bussningar, leder och koni fsd stötdämpare ska dit istället för denna. Mer om det sen när det är dags.
Under tiden skruvade 2 andra polare på inredningen.
Här är vi i dagsläget. I dagarna åker någon framvagn på så att bilen kan rullas ut. I nästa uppdatering slaktas antingen min gamla bil eller den nya donatorbilen. Jag hoppas att ni tycker att detta är ett skoj bygge och följer det
Jag tänkte jag skulle berätta om mitt bygge. Vi börjar med lite historia. Jag har en E39 530d som jag under 2 år har förbättrat och verkligen njutit av. Bästa bilen som finns.
Bilen var chippad till 240hk/515 nm. Det var preciiiiis nog med power tyckte jag. Jag skulle ha mer! Jag började med att köpa lite större turbo och satte på,
Original vs den nya.
Köpte 3 bars map sensor och 1800 bars railtrycksensor osv för att locka ut de sista hästarna som går med de små spridarna som sitter i den original. Tyvärr fick jag aldrig tummen ur röven att mappa den
Under tiden körde garagepolaren denna. En E39 med V8 diesel från E38 740d. Den lämnar 330hk/770nm och är snabbare än min, så kan vi inte ha det! Jag tröstade mig själv för tillfället med att min kändes snabbare när man körde.
Planer började smidas, jag skulle ha in en E60 535d motor med 6växlad manuell låda i min bil visste jag. Hur det skulle gå till kom jag på mycket senare men det förtjänar ett eget inlägg när det blir gjort.
Dagen innan julafton slog mätaren om till 54 tusen mil och det skulle firas med mycket sladdande efter 00.00. Tomten kommer ju inte längre så nånting får man göra för att hålla humöret uppe Det slutade såhär.
Han som kör den blåa som jag visade högre upp var mycket smartare och tog en vinterbil. Jag borde förstått att det var dags och lägga av när han satte fronten i en vägg men näää jag e Big G och jag klarar allt
Efter detta tog vi paus från bilarna över jul och nyår. En ny kaross införskaffades. Donatorbilen bestämde sig för att äta upp sina swirlflaps så jag står utan motor för tillfället. Vi började om nu i januari med att rensa den nya karossen på allt onödigt. Allt godis som satt på min gamla bil kommer att flyttas över när den sätts ihop igen.
Den nya karossen är exakt likadan som den gamla förutom att den har taklucka. Jag tycker taklucka är meeeh men jag har vissa vänner som får sånt jävla ståfräs av lucka på lut så jag tycker att jag kan bjuda de på det.
Sen började arbetet med att rensa den på drivlina och inredning!
Vi jobbade så jävla fort så jag glömde ta bilder men 3 timmar senare såg det ut såhär.
Framvagnen med motor och låda ute Anledningen till att jag gjorde såhär är att min gamla framvagn med fräscha bussningar, leder och koni fsd stötdämpare ska dit istället för denna. Mer om det sen när det är dags.
Under tiden skruvade 2 andra polare på inredningen.
Här är vi i dagsläget. I dagarna åker någon framvagn på så att bilen kan rullas ut. I nästa uppdatering slaktas antingen min gamla bil eller den nya donatorbilen. Jag hoppas att ni tycker att detta är ett skoj bygge och följer det
0
0
0
0