BusterL2 skrev:
it_mutt skrev:
BusterL2 skrev:
Om jag som kund blir "misshandlad" av Audi så tycker jag att jag har all rätt att argumentera på Audis Facebook sida. Om ett av världens största bilmärken ( vw gruppen ) inte kan lämna ett svar på FB så får det stå för dom.Audi Sverige hänvisar till återförsäljaren och återförsäljaren håller tyst . Du tycker förstås att det är ok.
Det är just det; du har ingen RÄTT att vara på FB alls. Så enkelt är det. Det ingår inte som någon automatisk rättighet i "livet". Lika lite som att jag har RÄTT att skita på din farstukvist. Men, att du blev utestängd från deras "sida" bara för att du frågade vad "egenskaper" betyder....stämmer med all sannolikhet inte riktigt med verkligheten.
Igen verkar du inte förstå riktigt hur många av de större företagens upplägg av biten med social media fungerar.
Att någon jobbar på/för ett företag innebär inte att denne per automatik _KAN_ svara på din fråga. Vad är det som är så svårgreppat i det för dig? Att deras ansvariga för social medier inte VET vad du dillar om, inte KAN svara på det du frågar om, eller helt enkelt inte FÅR svara på det, för att det inte ens smått är deras arbetsuppgift...är något som inte är så förbannat konstigt.
Är det VAG eller Audi du tycker ska svara? Det varierar uppenbarligen.
För övrigt står det klart och tydligt på Audi Sverige's FB sida;
"
Men om du har frågor om din bil, service, återförsäljare eller dylikt, kontakta då vår kundservice på kundservice@audi.se eller ring på tel 08-120 810 50 (mån-torsdag 8-17, fredag samt dag före röd dag eller helgdag 8-16)"
Vad är det som är svårgreppat med det (texten i stycket ovan) tycker du?
Och ja givetvis tycker jag det!! Det förstår väl vem som helst att jag tycker? Speciellt när jag _absolut__inte_ påstått det.
Så du tycker att man bara får ösa ros på Audis FB sida. Alla som är kritiska skall bannas. Är helt säker på att när du skall köpa en ny pryl oavsett vad ,så går du in på nätet och läser omdömen , både ris och ros . Med ditt argumenterande så vill du förbjuda all negativ kritik, eller att företagen skall ha all rätt att själv välja vad som får släppas fram.
Jag vet inte om du inte läser vad jag skriver, eller helt enkelt inte förstår. Eller om det är en kombination.
1) SLUTA påstå att jag påstår saker som jag verkligen inte har påstått. Det är inte bara en fjantig argumentationsteknik, den är felaktig också. Så, lägg ner hittepåandet.
2) Du har ingen rätt att vara på någon sida alls på nätet<punkt>. Det är ett privilegium, inte en rättighet. Läs på om skillnaden och _lär_ dig skillnaden. Det innebär, mycket riktigt, fullt naturligt, att om jag inte vill ha det du skriver på min sida, så tar jag bort det. För på "min sida" har du inga rättigheter.
3) Om du använder ett forum (facebook, gorg, w/e) på ett vis som det INTE ska användas på. Så ja, då blir du antingen utslängd eller dina inlägg bortplockade. Det är inte svårare än så.
4) Om AUDI via sin facebooksida säger "Behöver du hjälp med detta, detta eller detta, då ska du vända dig till XXXXX _istället_ för att ta det här" så är man förbannat tydlig. DU gör då precis vad dom säger att du INTE ska göra. Och sen grinar du på ett annat forum om att Audi är dumma som tar bort dina inlägg...som dom sagt att du inte ska posta där...mmm...dumma Dumma DUMMA AUDI.
Men nu ska jag göra det lätt för dig; det handlar inte om vad JAG tycker att man ska göra på AUDIs FB-sida, det handlar om vad AUDI säger att du ska göra där, kontra vad du ska göra om du har frågor/saker som gäller ex.vis garantiärenden och så vidare. Igen; de är tydliga med vad som gäller. På företagens plattformar har de ALL rätt att välja vad de vill släppa fram<punkt>.