ja det är för att lättare komma iväg vid halt väglag.
Ok, så det är enbart i starten som läget W påverkar. Hoppades på att det även skulle ha inverkan på egenskaperna då man kör. Jag är ovan vid automat och tycker att det är obehagligt vid väldigt halt väglag då man inte kan frikoppla om det " släpper ".
Men om du kör på W så den bara kör på 3:an och 4:an så blir det nästan som att frikoppla om du släpper på gasen. Lådan brukar växla ner till 2:an med kick-down.
Med W på min 960 kunde man köra 0-180 km/h på samma växel utan problem
Men om du kör på W så den bara kör på 3:an och 4:an så blir det nästan som att frikoppla om du släpper på gasen. Lådan brukar växla ner till 2:an med kick-down.
Med W på min 960 kunde man köra 0-180 km/h på samma växel utan problem
Du menar då att det även är en skillnad i hur drivningen arbetar t.ex på 3an och 4 an i läget W, samt att växlingen även påverkas efter start ? Jag märker ingen påtaglig skillnad i växlingen 0-100 på min i läge W, den rapar nog igenom dom flesta växlarna. 180 kör jag aldrig i, särskilt inte om det är halt.
Det är en T4 som jag har och den kanske även använder 2an då, för jag märker som sagt ingen påtaglig skillnad i läge W. Eller så kanske läge W helt enkelt inte funkar som det ska, även om den indikerar på att vara inkopplad. Ska kolla närmare imon och räkna växlar