30 december 2017
Trådstartare
En del saker som har gjorts/köpt/renoverat sedan jag köpte bilen våren 2015.
2015:
Innan bilen lackerades så byttes huv, framskärmar, 3 dörrar, kofångare. Addon köptes till samt en bakvinge, handtagskåpor, lycktglas fram, blinkers, baklysen, framruta med list, alla rutor utom vindruta tonade 45%, lemans ratt, cometfälgar,
2016:
Plåten som byttes i motorrummet fick jag tag i ny nos plåt för att slippa borra punkter o hålla på med beg plåt från nån bil på skroten.
Bättre beg framvangs balk inhandlades och sedan lämnades alla framvangs grejer iväg på blästring och pulverlackering
Bussningar fram är bytta till nya original, stabilare motorfästen från ASS.
Alla leder, dämpare (G&M), sänkfjädrar, topplagringar, hjullager, broms ok, broms sköldar, greenstuff belägg, stålomspunna bromsslangar, är nytt fram. nya bromsrör dragna för att slippa den fula abs-enheten.
Elhärvan omdragen.
Motorblocket är tvättat, honat o toppdeckat. alla lager/ringar nya samt oljepump. H-profil vevstakar från BSR med tillhörande ARP2000, kolvar glasblästrade för o få bort sot, allt noll-ballanserat från remhjul till tryckplatta.
531 topp som är glasblästrad och rikt-planad, portad och flödestestad, inslipade ventiler samt säten med nya ventiltätningar, tryckare, hårdare ventilfjädrar, A-kam, 12.9 topp bult.
Portat original grenrör, 19T med billet inpeller och 7ans vinklade avgashus, 3" downpipe.
helt ny tankarmatur snubbla jag över samt en Walbro 342 soppa pump, blir nya Bränslerör med AN kopplingar, Malpassi btr och gröna r spridare.
Svänghjul från m47 (fågelbad-svänghjulet) med sachs763 tryckplatta o 228mm 6p fjädrad sinter till m90.
Innertak, kåpor på takstolpar, solskydd dörrfack, dörrsidor bak från 965.
Grillen i fronten ombyggd för o få bort Volvo märket.
Finns en hel del kvar att inhandla och ska försöka hinna med o uppdatera med bilder när jag får tid.
Senast redigerat av JesperJungat (30 december 2017)