2609
Sök

Golf Mk2 -91 långtidsrenovering ;)

leg. dödsklant
128 Inlägg
22 maj 2010
Trådstartare
#21
ny info.

jag har insett att det är när man tex kör över ett farthinder eller gasar iväg för snabbt som det går åt helvete. detta betyder att det borde vara fel med bränsletillförseln, och mer specifikt fel med soppatrycket.
då filtret är bytt, och då det dessutom inte ska påverka så akut utan mer generellt så finns det bara soppapumpen kvar.
om det är fel i pumpen eller glapp i elen TILL den vet jag inte ännu, men jag ska felsöka och fota. dessutom byta reläet. vet inte om det behövs men varför inte.
skruvat.se ska ha 80:-, men hutlösa 100:- i frakt så det blir att gå till VAG och köpa ett original.

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

VW NÖRD
409 Inlägg
23 maj 2010
#22
https://www1.garaget.org/gallery/archive/71346/935602_uk10hp.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/71346/935603_p5wq1e.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/71346/935604_764hzk.jpg

Såg att du antagligen vet vart problemet ligger men skickar dessa bilder ifall att de skulle kunna hjälpa

Mvh Askelius

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

leg. dödsklant
128 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#23
de kanske kan hjälpa någon annan eller mig i framtiden. så TACK SOM FAN!!!!!! big_smile

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
#24
men vänta nu. inga fel uppdagades.. dock kom insikten till mig, att detta ju är en sugis. då spelar det ju mindre roll om pumpen temporärt dör.
jag kunde ju för fan till och med starta utan det relä som borde vara till soppapumpen.
trycket må vara en sak i detta läge, men jag drar ändå in soppa i förbränningen.

så vad är kvar? jo, gnistan. och nu när det dessutom regnat sjuka mängder vill den dö allt oftare. låter bekant??
jag börjar misstänka tändspolen eller andra fina delar i tändningen.

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
#25
Kan detta vara samma som till min bil?

http://www.biltema.se/Bil---MC/Motor/Ta … -TANDNING/
Senast redigerat av frisedel (30 maj 2010)

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

449 Inlägg
30 maj 2010
#26
Det ser bra ut smile

GL

leg. dödsklant
128 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
#27
nu räckte det tydligen med att byta tändspole, kabel till fördelare, fördelarlock och rotor. går som en klocka nu. varvtalet är normalt igen, den dör inte och trycket till förbränningen är jättefint!

men bra att veta för som det varit hittills så har problemet flyttat sig lite hela tiden och pajjat nya saker hela tiden. så om detta är nästa del att gå isönder så vet jag vart jag kan få tag i en ny.

bilder kommer komma upp snart, och även lite nya fel som ska åtgärdas.

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

leg. dödsklant
128 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
#28
hade tänkt få tummen ur röven och lägga upp lite bilder, men nehej då. det skulle jag inte för forumet bygger om funktionen.. eeh, INTE mitt fel wink

jag har bytt skärmblinkers nu så att det följer färgschemat för resten av bilen. big_smile

Touch my shit and I’ll rip your fuckin’ heart out, euro-trash!
http://tag-der-arbeit.extrajetzt.de/

403 Inlägg
24 februari 2019
#29
Fick du mätt?
Har en golf 3 som är svårstartad och när den startar så går den men den går dåligt vid gas pådrag. Har bytt massa saker inklusive bränslepumpen, men funderar om den går som den ska (är biltema pump)


frisedel skrev:
hittade kontakten jag ska mäta i. bara att lyfta på bagagerumsmattan och skruva av det runda locket. men sedan va det såklart 4 poler och inte de två jag hade hoppats på.
någon som vet vilka två jag ska mäta mellan?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/129039/934118_d02csf.jpg
glöm för fan inte damsugaren



Sök