Har ett ganska larvigt problem som jag är övertygad om att nån mer erfaren och kunnig säkert kan hjälpa mig med. Det är så att bägge mina lampor till registreringsskylten har lagt av. Va in på biltema och köpte två nya. När jag sedan öppnar upp för att byta dem så uppstår problem. Det är inte direkt en torr miljö innanför glaset vilket har resulterat i att det har ärgat och blivit en del rost. Jag har beställt 2 st nya insatser men rosten finns även på kontaktytorna i själva utrymmet. Har försökt skrapa och dylikt för att få kontakt men förgäves. en kort stund fungerade ena lampan men la sedan av igen.
Min fråga är nu om det är någon som vet hur man byter ut dessa "kontaktytor" eller har något annat tips för hur jag ska gå till väga? Känns surt att lämna till verkstad för 2 små lampor.
Hej! Går "kontaktytorna" att ta bort? Har du bilder på hur det ser ut?)Annars funkar det bra att ta bort rost med "rostborttagare" (Mekonomen har en bra sort) även om det tar dagar att få bort all rost.
Löser kanske inte hela ditt problem, men iaf till min Octavia RS fanns det helkapslade LED-insatser att köpa på nätet. Kostade 300:- drygt, men lätt värt för att slippa skräp som rostar.
//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (4 mars 2019)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Är det inte så på Audi att om lampan går (eller i det här fallet kopplas bort) så stryper bilen strömmen? Dvs mäter du utan belastning är det bara "testströmmen" från bilen som ger utslag.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Är det inte så på Audi att om lampan går (eller i det här fallet kopplas bort) så stryper bilen strömmen? Dvs mäter du utan belastning är det bara "testströmmen" från bilen som ger utslag.
//Brådhis
Stämmer (gäller dock inte alla Audis givetvis, men "ska" vara så på TS' bil)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!