Tjenare!
Köpte mig en M5a för några veckor sedan som jag ska fräscha upp lite i vinter!
Bilen är tillverkad sent -91 så den har alltså 3,6L motorn.
Jag hittade den på en Facebookannons hos en kille i Örebro så det var bara att slänga sig iväg och hämta hem den.
Den är varken en matching nummer eller mint.
"Men det finns goda möjligheter att själv sätta sin personliga prägel på bilen" som det förmodligen skulle stått om den annonserats av en mäklare..
Skämt åsido, bilen har endel småbulor efter dörruppslag och några klarlacksläpp här och där, men i stort sett fri från rost. Den enda rosten som finns och som måste åtgärdas är i höger hjulhus fram, där förmodligen hjulet har släppt/fått en smäll så det har blivit tillbucklat i bakkant och rostat litegrann igenom åren.. men det är ingen större skada.
Bilder på väg hem från Örebro:
Hemma i garaget.
Har även börjat plocka isär den och tvättat för att köra iväg delar på lack
Taket är omlackerat nån gång i tiden med fruktansvärt dåligt underarbete, så det ser i dagsläget ut som skit
Dörrag/bagagelucka m.m demonterat för lack.
Självklart plockas ALLT ur dörrar och andra lösa delar som ska lackas, är skarpt emot när folk lackerar sina bilar med rutor/elhissar/lister/innerskärmar osv kvar på bilen under lackerningen. Ska man renovera en bil så ska det göras riktigt.
Denna dörr får hänga kvar över helgen då det ska riktas en buckla under list innan den demonteras och körs på lack
Var iväg till lackeraren idag under lunchen för att kolla läget, och de flesta delar jag kört dit är slipade och snart redo för lack.
Som ni sett på bilderna så har bilen även fått fula/dålig kombo av fälgar, haha. Detta för att throwningstar fälgarna hamnade på min 9k mils E34 tds istället.
Fälgarna jag har tänkt att ha på denna kärra kommer att bli custom tillverkade men ändå ca 33% original, för er som inte hänger med i den beskrivningen får helt enkelt vänta och se!