Du kan riva ut hela värmaren, det enda du måste göra är att koppla ihop kylvätskeslangarna så inte glykolen rinner ur. 19mm är slangarna. fungerar den som parkeringsvärmare kan du använda vattenpumpen som skarv. Kom ihåg hur det var kopplat så vattenpumpen pumpar år rätt håll och genom värmaren åt rätt håll. Det är viktigt!!!
Tvivlar starkt på att styrdonet gett upp. Det som händer är att efter 3 misslyckade starter så blir styrdonet låst, och du häver den spärren genom att starta värmaren och rycka säkringen inom 5 sek efter att du slog på den.
Jag har ett "gäng" med värmare hemma som ligger i delar, men det hjälper ju inte dig.. Kan vara glödstiftet som är slut, men det har kommit ett keramiskt stift som håller för evigt, Du kan ha det stiftet. Men nån som garanterat är slut är "nätstrumpan" runt glödstiftet som bränslet sprutas på för att finfördeles. Den bör du byta och det det kostar 150:- Tror glödstiftet ligger runt 1000-lappen. Köper du på saab kan det bli dyrt.. Man kan få tag i delarna på annat sätt