Vet ju inte riktigt vad du har för Opel men jag hade tagit bort termostaten, ryckt kylarslangen och satt trädgårdsslangen i kylen och låtit det spola åt båda hållen tills det kommer rent vatten ur andra ändan.
Tömt allt igen, och fyllt på med kylarvätska.
Låtit vattenpumpen trycka runt vätskan och fyllt på vid behov, systemet luftar sig självt så hade inte oroat mig för att få in luft, har du fyllt på 2-3 gånger så är du klar.
Glöm inte sätta tillbaka termostaten sedan också.
Gör du det som du beskriver med att tömma, fylla på, köra och så börja om igen så tror jag du får hålla på väldigt många gånger.
Beror ju lite på vad du vill uppnå också. Kan du mäta vattnet som han ovan här säger så kan du ju hålla koll, han har helt rätt i att väldigt lite glykol färgar väldigt mycket vatten.
Lite sent nu också kanske men glöm inte kolla så du inte har någon olja eller så i kylarvattnet när du tappar ut det.