eller så har han servat den själv, alternativt att bmw glömt lägga in i idrive att den är servad, lika så om en annan verstad servat den kan dom ha glömt bara? förövrigt äre bmw som lägger in i idrive om du ska ha service inlagd på bilens dator.
3700mil är ingen fara många bilar går över 3k mil utan service, sålänge man inte åker med för lite eller för mycket olja är bara tuffa på, jag byter själv på 1500 men inget som registreras i idrive åker in varannan gång till bmw för att få "service stämpel i drive" så jag om man kollar på min är den alltid servad hos bmw efter 3k intervall, men vill du lägga 3-4k på ett service byte du kan göra själv på 10min som håller lika dan eller bättre kvalité varsegod att åka in varje 1500 mil, jag åker in endast in pga försäkringar kräver det byter allt annat själv om det behövs. hitills bromsskivor/belägg, olja, bränslefilter, kupé/luftfilter har en 2015 3serie
edit: Min hade första service vid 5400mil (enligt idrive) men bmw hade glömt lägga in vid 2500mil, ville jag kunde jag bara åka in så la dom in den servicen med.
Kolla så att bmw har fixat ett tillverknings fel dom hade på den modellen det är helt kostnadfritt tror det var en skruv på styrväxeln som rostar och man får ett klonkade ljud när man svänger.
Senast redigerat av Tzunamii (1 juni 2019)