3300
Sök

Delar till b230f, värt att montera?

15 Inlägg
22 juli 2019
Trådstartare
#1
Hej! Jag har en 744 från 88 (Lh 2.2) som jag nyligen införskaffade och fick med lite grejer vid sidan om som förra ägaren inte hade orken att fixa med.
Lista med saker jag fick med:
• En portad 531 samt inslipade ventiler  på certifierad verkstad.
• Spridare (vita) vet ej CC men var från en T5 som jag förstod det
• Begagnat Ecumaster styrenhet utan härva. Vet ej skick då jag ej startat upp det.
• KLR / T5 Kam ny i förpackning
• KLR / T2 Kam i öppnad förpackning (SER oanvänd ut)
• Topp pinnbultar av okänd tillverkare.
• Garagesvetsat plenum/insug utan gasspjäll och hål för spridare
• En penta vev från aq151
• Ramlager, Vevlager, Axialringar och en kopparpackning (ca 1.5mm) för toppen

Det som sitter på bilen:
• B230F orörd vad jag fick veta (sant eller ej vet man inte när man får med massa trimdelar) 
• Fräsch M47 (Inte soppslev och inga skrap)
• Orange/Bruna Spridare
• Öppet filter i original luftburk
• Lh 2.2 Jetronic
• Sitter någon eftermarknads tändspole utan benämning.

Då kommer jag till frågan, är detta något av värde att montera dit? Jag har intresse i att sug trimma och hjälp finns alltid tillhands. Jag har även lite motivering i att kunna lägga pengar på detta bygge om det är så att man kan få en stabil grund att börja på. Skulle man kunna få ut lite hästar ur detta med det jag fick med och i så fall hur mycket, 140? 150?

Mvh Hampus
Senast redigerat av Hakrag (22 juli 2019)

47 Inlägg
23 juli 2019
#2
Det där är tyvärr mer turbo trim än sug trim,men sälj sakerna så har du råd med sug trim

150 sug hästar är roligare än 150 turbohästar wink

100 sugis hästar är roligare än 100 turbo hästar!

15 Inlägg
23 juli 2019
Trådstartare
#3
Freddyvx3 skrev:
Det där är tyvärr mer turbo trim än sug trim,men sälj sakerna så har du råd med sug trim

150 sug hästar är roligare än 150 turbohästar wink

Ja jag funderade på att sälja då en kollega till mig var intresserad av lite saker så blir nog att göra så och införskaffa annat.


Sök