3401
Sök

Vart kan man köpa reservdelar till sitt slutsteg

1 813 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
jo jag söker reservdelar till mitt slutsteg då det har bränt en grej i det.
lämnade iväg steget och dom felsökte det och kom fram till felet kommer inte på vad det heter står still i huvudet nu på morgonen:P ser ut som en säkring lr vad man ska säga fast med 3 st pinnar som sticker ut lr vad man ska säga som sitter löddade i steget satt 8st 4 på var sida utav steget innuti då... ska se om jag kan hitta billiga sånna till steget då han sa att han kunde beställa för 600:- st och det låter rätt mkt för den lille grejen som ska bytas.. :S

har skickat mejl till ljudia.se å se om dom har grejer men annars någon som vet en bra sida man kan beställa ifrån!?

Ha en fortsatt trevlig dag=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

658 Inlägg
29 juni 2007
Kan det vara kondensator? Vet du vad det är och vilka spec den har kan du ju kolla på tex elfa.se, lär vara billigare där än hos en ljudhandlare..

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

781 Inlägg
29 juni 2007
va är de för steg? kanske bättre å köpa nytt steg istllet för att kladda med de du har?

340 Inlägg
29 juni 2007
det är ngn form av transistor och ingen säkring eller kondensator....... att den skulle kosta 600 spänn har jag mycket svårt att tro... du får nog ta o ge en ordentlig bskrivining av den om du vill ha ordentliga svar... du får at o skriva ner vad somstår på den...

1 813 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
steget kostade runt 10k så tror nog det är värt å fixa steget.. han som kollade på steget sa att han kunde fixa delar och fixa steget men det skulle kosta ca1500:- om han fixade allt å han sa att man var tvungen å byte båda utav dessa grejerna för man brukade alltid göra så när den ena var sönder för dom jobbade tillsammans lr vad han snackade om.. elektronik är inget för mig tyvärr!!
nej det är ingen säkring det vet jag men jag gämförde med det efter som det e mest likt det:P

ska försöka få upp en bild men min tele dampar så får inte in bilderna från telen till datorn:S

så här står det på den som är trasig...  --->  IRFP 250N  I*R 106H   25    15
där stjärnan är ska det vara någon annan symbol men finns inte på tangentbordet så det fick bli en stjärna:P

600:- st och behöver 2 sa han det låter rätt mkt för just denna lilla grejen:S

1 813 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
om ni går in på min skoda här på garaget så ligger där bilder på mitt slutsteg som visar vad det är jag söker... snälla vart kan man få tag på dom?? billigt och bra...

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
30 juni 2007
Kolla på www.elfa.se
Där finns nog det du söker

/Gormanz

10 287 Inlägg
30 juni 2007
Hexfet N-kanal effekttransistor. ELFA Art nr: 71-167-67. 45.50/styck plus moms.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 813 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
tack så mkt smile blir billigast å köra på elfa ju.. han ville ha 600:-. st för dom + montering haha..  ibland finns det folk som tror dom kan lura alla..!!

Sök