Min mkt pedantskötta datsun pickis som under dom senaste 30åren ägts av en 80årig man som varje år olje behandlat alltifrån innerskärmar till golv den skall stylas Oldschool till det fina skicket den förtjänar och här är en lista... Visa mer
Mjo det ä ju de den har ju faktiskt haft kåpa hela livet fick på nyss reda på att den bara gått 9k mil de senaste 26 åren å 1990 så hade den gått 10500mil å då var den ju bara 8 år gammal åså kollade jag igenom underredet å den ända rosten jag kunde hitta var på hållaren till tanken på andra ställen under det tjocka lagret olja så var det färg
Satt visst monroe dämpare på den å
Senast redigerat av kingcabmannen (30 december 2016)
Blev riktigt bra, snyggt jobbat lite extraljus på de där så, hoppas givetvis du kör med tidstypiska KC Hilites
Volvo544special65 skrev:
Visst. Som sagt, bara synd att det inte lär göra hytten av stadigt japanskt stanniolpapper från 80-talet mer motståndskraftig mot rullningar.
Hytten bör klara att rulla ett varv. Den kommer se lite mosig ut, men såvida man inte kombinerar själva rullandet med att simultant dratta av en bro och köra taket ned i underliggande asfaltsväg, så ingen större fara. Bågens enda funktion kommer dock vara att stansa ett par fina hål genom flaket
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"
Men nu ska vi ju inte vara negativa och prata om hurivida hytten skrynklar när man voltar för de hoppas jag inte kommer hända
Vill ju ha Kc lights men det verkar som att dom inte går att köpa 4st med skydden för under 2k men man får väll se kanske man slår till är ju jävligt fräna iaf
Varit riktigt dålig på att uppdatera här men här kommer lite bilder efter Vaxning och lack av fälgar och förberedning inför och under kalldrage 2018 (veteranbilsrally)
fan, du måste hålla hårt i den här. Ser ju ny ut, klassiker, måste snart börja bli värde i den för en samlare Bilar från 80-talet, speciellt japanska, börjar bli rariteter.
Slog på den, verkar endast vara 2st Datsun 720 kvar registrerade i Sverige?? Osäker på om det stämmer, men en i Stockholm och en uppåt nordligaste kusten. Om du smäller den så blir det spöstraff
Turbo? No. Balls! Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge "Ecodriving is for poor people"
Man tackar jo nog är den fin men riktigt så fin är den nt! Haha men att den blir smälld det kommer förhoppningsvis inte att hända!! finns dock ca:700st 720s i sverige ca:35 4wd å 650 2wd! dock så är väll bara typ 15-20 i trafik!!
hej! vilken fin bil. har precis skaffat en sådan fast Epa åt pojken. är ute efter reservdelar till den... hoppas på tips på någon reservdelssidan alt någon bil som står och skrotar... mvh robert