Inhandlade en begagnad Saab 900 2.0T -98 idag och den har gått finfint hela dagen. Den kostade inte många tusingar för det fanns några felkoder som jag visste om vid köp. Tänd SRS Tänd Check Engine felkod 3 Tempgivare, insugningsrör Tänd Check Engine felkod 7 Adaption Jag är tyvärr inte någon vidare meckare men fick tipset att bryta strömmen genom att lossa ena batteripoolen och sen köra på fyran för att adaption skulle ske. Tänkte det var värt att testa men när jag kopplat på batteriet igen startar inte bilen. Går runt som den ska och det är bra med ström men startar gör den inte. Lite irriterande för den startade perfekt och gick hur bra som helst några minuter tidigare. Vet någon vad jag skulle kunna göra för att få igång den? Tänker att jag kan ju inte ha pajat den helt bara genom att bryta strömmen
Soppa finns, slog på 5 liter precis för att vara säker. Hur jag kollar gnistan är jag osäker på, lite rädd att jag förstör nåt mer som nån styrbox eller nåt om man gör fel
Långsökt. Har du fjärrkontroll så lås och lås upp bilen. Testa. Jag har varit med om att immobilizer hängt kvar när batteriet varit avkopplat ett tag. Tveksamt men man vet aldrig.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Långsökt. Har du fjärrkontroll så lås och lås upp bilen. Testa. Jag har varit med om att immobilizer hängt kvar när batteriet varit avkopplat ett tag. Tveksamt men man vet aldrig.
Det skulle inte förvåna om det funkar.. Nästa blir väl att gunga bilen eller lägga den i 2an och springa igång den..
Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..