2516
Sök

Känner någon igen märket MacAudio?

18 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Har möjligheten att införskaffa mig ett 2-vägs kit från ett märke som heter MacAudio, men har aldrig hört talas om detta märke tidigare. Saken är även den att de har 8 år på nacken, dock aldrig använda.

Info på kartongen: 130 Watt, 38-22.000 Hz, 4 Ohm, 90 dB

1. Någon som vet om det är bra grejjer?
2. Har utvecklingen förändrats mycket under de senaste 8 åren på högtalarfronten?
3. Vad kan dessa 6,5 tums högtalare vara värda? (troligtvis svårt att svara på)

Tacksam för eventuella svar
Senast redigerat av Ievel (30 juni 2007)

Proljece?
1 464 Inlägg
30 juni 2007
2. Har utvecklingen förändrats mycket under de senaste 8 åren på högtalarfronten?

Vad f*n tror du själv har utvecklingen på människors hjärnor förändrats på 8år?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

18 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare

Nej, men va f*n tror du att all utveckling har stått stilla eller?

Jag frågar ju inte om jag visste svaret
Senast redigerat av Ievel (30 juni 2007)

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
30 juni 2007
Har själv både macaudio baslåda och slutsteg i bilen, och de poppa på riktigt bra faktiskt. Men 8 år gamla prylar vet ja inte hur mycket de är att lita på

Signaturtext kan du vara själv!

18 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
De har inte ens delningsfilter, men de låter ok. Fick pröva dom under helgen, och skulle höra av mig. Är lite tveksam. Kanske blir JBL GTO-6507C stället.

Proljece?
1 464 Inlägg
30 juni 2007
Ievel skrev:

Seriöst tänk lite bra jämnföring är tekniken "låter en cd bättre än en lp skiva" ?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

104 Inlägg
30 juni 2007
Har ännu äldre 4" 2-vägare som spelar riktigt bra forfarande.Änvänds dagligen och hänger med.Men ska inte spela djup bas för det är de inte tänkta för utan lirar 80 och uppåt.Kör det ihop med en 10" sluten låda.Kanonljud för små pengar!

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

2 123 Inlägg
30 juni 2007
Självklart har man hört talas om Mac Audio dock visste inte jag heller så mkt om dom innan jag köpte mina och det var då man började läsa.
Dom används ofta inom tävling och det är bra grejor.
Har 1 par Mac Audio Premium 16.2 och ett par Mac Audio Premium 15.2 eller nåt sånt.
Ett framsystem och ett par koaxialer och det trycker på helt okej men dock tkr jag nog JBL gör värre saker men det är en smaksak.

med lem
1 925 Inlägg
30 juni 2007
hade ett ca 7-8 år gammals slutsteg från macaudio ! drev 2st jbl gti 12" hur lätt som helst,,poppade som faaaan

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

410 Inlägg
30 juni 2007
haxer skrev:
Ievel skrev:

Seriöst tänk lite bra jämnföring är tekniken "låter en cd bättre än en lp skiva" ?

Det är rätt så kul att du väljer just CD och LP för det är otroligt många som anser att LP skivor faktiskt håller bättre kvalitet på ljudet än en CD skiva hade du däremot sagt DVD audio eller jämfört HD med vanlig tv.

21 761 Inlägg
30 juni 2007
Ievel skrev:
Har möjligheten att införskaffa mig ett 2-vägs kit från ett märke som heter MacAudio, men har aldrig hört talas om detta märke tidigare. Saken är även den att de har 8 år på nacken, dock aldrig använda.

Vad heter högtalarna mer exakt?
Är det separat bas/mellanregister och diskant menar du?

Delningsfilter ska finnas, annars skulle diskanten gå sönder. Det kanske är så att filterkomponenterna sitter fastlödda på elementen istället för i en filterbox.

18 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Högtalarna heter Mac Mobil 216, men när jag söker hittar jag bara en massa öst-europeiska sidor.

Det kan vara så att det sitter ett delningsfilter fast lött, men ingen stor grej i såfall.

Speed FMK
849 Inlägg
1 juli 2007
Jag har ett 3-vägs system som jag sitter på där 5,25" och 2,5" är troligen 11 år gamla. Kan inte säga att det systemet spelar dåligt precis. Jag är extremt nöjd med dem. Dock är det DLS högtalare men tror inte de e så mycket sämre om ens alls med macaudio.

Mvh Ludde

21 761 Inlägg
1 juli 2007
När man kikar hos www.mac-audio.de så finns det Mac Mobil Excl 2.16, men det är nog en nyare variant kan jag tänka mig. Den har separata filter också. Det borde finnas en liten kondensator på diskanten om du kollar efter på de som du har provat.

105 Inlägg
1 juli 2007
haxer skrev:

Det är faktiskt så att en vinylskiva låter bättre än en CD ingen omvandling av ljudspåret överhuvudtaget. Bra nålar och en bra spelare gärna med S-formad tonarm gör att det sjunger fint från vinylen.. tongue

Sök