Hallå har en 2,5t motor liggandes i garaget fullt fungerande den har vare i en volvo v70 2,5t awd-04. funderar starkt på kasta ner den i första bilen som är en mercedes 190 någon som tror på det här? vill inte va som alla andra, och ha i en volvos 2/7/9 modeller för tråkigt! tacksam för era Svar och spekulationer.
Motorn som oftast kallas för T5 är på 2,3L vad jag vet och har 225hk/239hk (beroende på årtal)... Den du har är på 193 Men det skulle bli heltfränt enligt mig med en T5a i en liten merca, kör på
Ska köra på stenhårt. Men har sätt en massa med kortat tråg osv, undrar om såna saker behövs eller e det bara att köra på med egna fästen
mercedes har trådet monterat i framkant på motorn. sitter inte tråget i bakkant på volvo motorerna dvs mitt i mercas framvagnsbalk. vet att rödblocks byggen har de problemet.
Ska köra på stenhårt. Men har sätt en massa med kortat tråg osv, undrar om såna saker behövs eller e det bara att köra på med egna fästen
mercedes har trådet monterat i framkant på motorn. sitter inte tråget i bakkant på volvo motorerna dvs mitt i mercas framvagnsbalk. vet att rödblocks byggen har de problemet.
Yes du lär fixa ett special tråg eller torrsump för bakom framvagnsbalken sitter även styrsnäckan och jävla massa stag
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
En BMW e36 borde gå smärtfritt att lägga i en sån motor i
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
det lät som att gå över ån efter vatten de känns som de är mindre jobb att bygga turbo på bmw sexa än å lyfta i en t5 fast de va ju bilprovningen som ska säga sitt med :p
det lät som att gå över ån efter vatten de känns som de är mindre jobb att bygga turbo på bmw sexa än å lyfta i en t5 fast de va ju bilprovningen som ska säga sitt med :p
Ja en t5 är ju ganska slö orginal så den borde gå att regga innom 20%hk 10%nm i en 328
Det gillar vi men kör upp din bil på en bil lyft och tänk hur det blir med ett tråg bakom framvagns balken