Ni kan kolla att det som kallades för styrtrycksventil på gammalt K-jetspråk fungerar, dvs uppvärmningsventilen, den som sitter på motorblocket på bilens vänstra sida. Händer att det blir korrosion vid ventilkäglan i dom. Den ger upprikning vid kall motor och magrar ur när motorn blir varm. Kolla med manometer där. Annars är det väl iof systemtrycket man kan misstänka? Brukar mäta vid tanken istället för framme i motorrummet, systemtrycket alltså. Finns det nåt sätt att se att motorboxen ser laddtrycket som den ska, boxens MAP-sensor, ser det normalt ut i dialogrutan, laddtrycket?
De går att chippa upp till ca 1 bars laddtryck, så det stämmer nog det din bror säger. hårdare fjäder i WGn, borttagen, eller ändrad överladdningsspärr i chipet, mm
Systemet kallas för Lambda-K-Jet, eller K-Lambda-Jet, är inte samma som KE-Jet
Senast redigerat av lekman (25 oktober 2019)