2455
Sök

Är nybörjare.. hjälp mig om Mina fjädrar :P

36 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Ja.. som sagt jag är väl den minst erfarna på hela Garaget.org antar jag tongue..

Alltså mina fjädrar.. är nog dåliga och slitna.. ;D Jag har ca 1dm mellan Frontspoilern och marken.. men fanskapet skrapar i marken när jag svänger i typ.. 40-50km/h.. Tänkte att jag skulle köpa Gummimellanlägg och se om det det blir lite stummare... eller om jag blir tvungen och byta allt tongue Funkar gummimellanlägg bra ? big_smile

Frågar man inget.. får man inget veta! tongue
Senast redigerat av Slemhelge (29 juni 2007)

Honda CRX V-tec 16V 1.6L -90 (Såld)
Honda Civic 1.3L -95 (Såld)

658 Inlägg
29 juni 2007
Skulle nog satsa på att byta fjädrarna, känns säkrare. Sen kommer det nog krångla med besiktning och mellanläggen i alla fall.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

36 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
Man är inte den rikaste grabben precis.. använde mina föräldrar sparpengar för att köpa bilfan tongue och nu har man bara ett 6 månaders sommarjobb där man har 3½ månad kvar.. och 12.000 i månaden.. så betala av mina föräldrar.. så har man inte mycket över.. så vill göra det så billigt som möjligt.. tongue

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 juni 2007
www.gemotorsport.se har dom sänkfjädrar för runt 1600kr smile Frakten kostar under 200kr, jag kan verkligen rekomendera det företaget!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
29 juni 2007
det billigaste är ju mellanläggen, och ja tror inte att besiktningen ska klaga på det, gjorde dom iaf inte på min.. så prova med det! funkar det inte så får du köpa nya fjädrar!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

med lem
1 925 Inlägg
29 juni 2007
köp dubbla satser med mellan lägg ! absolut inget krabb med bes gubben smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

36 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Jag testar väl med mellanläggen och ser om det blir bättre.. Körde full bil idag... jag körde över typ... 1cm kant och allt skrapade i marken ;D typ.. underredet... då lär jag väl skaffa nytt ? Farsan nämnde nåt om att dom har suttit dit 16" fälgar.. men inte bytt Dämparna.. = Mycket skrap i marken ? wink

36 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Sitter mellanlägg nu.. bilfan är höjd typ 5-10cm men skiten skrapar inte i marken nu iallafall.. tongue bra det

Sök