chevalillis skrev:
M123 skrev:
chevalillis skrev:
Bra val av bil.
Finns några bra köp o sälj på facebook för den typen av bilar om du har det?
Annars är det nog blocket eller usa som gäller.
Tjena chevalillis, tack för input.
Jag håller med valet är enastående! 😆 Äh fan det där Facebook har jag inte ens tänkt på alls, jag har ju inte det heller är ju det där med annonser man går miste om.
Sen är det sant det där med USA, det tråkiga just nu är den här väldigt svaga kronan mot dollarn. Hittar man inte det där klippet gör man nog väldigt dåliga affärer.
Har inte tagit hem någon bil någon gång så är grön, såg dock hos handlare att dom ville ha närmare 249.50 dollar i hantering och dokumentetsavgift plus nästan 7% i skatt på bilen.
Det blir en ofantlig dyrt i slutändan på en bil dom vill ha 12,998 dollars för.
Sen frakten och moms och tull. Jag vågar inte ens räkna på vad bilen blir att kosta hemma.
Men som sagt hittar man en billig bil är ju förutsättningarna ett helt annat.
Men USA är ju inte uteslutet bara den bilen jag hittat.
Misstänkte att det kunde vara så med facebook:)
Börjar ju tunnas ut med dom i usa oxå tyvärr och blir ju rätt dyrt att få hem dom men man får ju en bil som triligen inte är lika rostiga som dom här, chevor är ju lite som att man får kolla oljan o fylla på plåt tyvärr.
Letade en stund då jag skulle köpa min 2010 men hade rätt snäva krav så fanns typ inga som passade in.
Vad tänkte du dig då? Sedan eller kombi?
Låga mil eller bara bra skick?
Känner en som är rätt duktig på att nosa upp sånna här tror han har en sedan stående nu om den inte blivit såld.
Absolut allra helst så är det en wagon som suget är draget till, dels för det praktiska men framförallt jag är och har alltid varit helsåld på designen.
Men som sagt hela plattformen är intressant det jag är minst intresserad av är Buick som Sedan, Caprice 9c1 och Impala SS, SS:en har ju så tråkig inredning är väl överskattad mot syskonen. Om jag rangordnar från mest intressant till minst ser det ut enligt följande, dock skulle jag absolut gott kunna äga någon av dessa.
• Buick Roadmaster Wagon
• Cadillac Fleetwood (Brougham)
• Chevrolet Caprice Wagon
• Oldsmobile Custom Cruiser
• Chevrolet Caprice Sedan
• Chevrolet 9c1 både Sedan och Wagon
• Chevrolet Impala SS
• Buick Rodmaster Sedan
Sen skick går före mil alla dagar i veckan, vill försöka få tag på en så fin solid bil som möjligt, men kan man välja fin bil med få mil tar jag naturligtvis helst den.
Lite kul är att jag sparat all litteratur, så som har en helt oöppnad ny Parts And Illustration Catalog (effective January 93) och en öppnad av sista utgåvan på papper (effective May 93) Samt Original Service Manual för 91.
Har även två split helt ny fjärrkontroller liggandes för Keyless entry samt nästan oanvända vinterdäck på stålfälg med 9c1 centrumkåpor, nu är väl däcken ur datum men den som spar den har.