2916
Sök

Baslåda till bilen (740)

412 Inlägg
24 november 2005
Trådstartare
Hej, Söker enbaslåda till min bil, har precis inhandlat ett slutsteg:
http://www.mds.se/?artnr=171200

Citat: "Steget är byggt för att belastas med flertal basar och man hoppas på att ägaren får tillfälla att utnyttja hela kapaciteten och få ut hela den extrema effekten. Blandningen av elementen spelar ingen roll och det går att ansluta både 2-, 4- och 8 Ohms element. Slutsteget har dubbla utgångar som är parallellkopplade invändigt. Under påsken 2002 drev MDS Twelvehundred hela 96 basar med kraft som liknade flera PA-slutsteg. Det inbyggda delningsfiltret är alltid på och steget är gjort för att endast spela bas, i riktigt stora mängder och väldigt höga nivåer"

Hade tänkt köpa baslåda med en budget kring 3-4000kr.
Vad kan ni rekommendera?
Ps: den ska passa in i kofferten på en volvo 740

20 Inlägg
24 november 2005
det finns färdiga lådor på mds som passar under hatthyllan i 740, men högtalarelementen får du köpa själv, problemet är att lådan inte blir anpassad till elementen, och det finns risk att det låter skit rent ut sagt. det som går in utan att vinkla baffeln på lådan är 10"are, och då skulle jag rekomendera MDS X-MAX10, 400Wrms, 2 eller 3 stycken parallellkopplade på det steget kan jag tänka mig ge ett enormt tryck. lådan bygger du såklart själv.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 november 2005
Går inte en xmax låda in med dubbla 10pr då? dom är ju jävligt små .. ?

Bmw osv..

412 Inlägg
25 november 2005
Trådstartare
Satt och fungerade på jbl basar, vad tycker ni om det?

Hewi
571 Inlägg
25 november 2005
Helt klart ett bättre val.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Sök