Ahh de e bra mkt bättre med ram än en självbärande kaross. (Tycker jag iaf). När vi åkte Darten till Elmia i år så låg framvagnsbalken typ 1cm ifrån marken, o varje gång den skrapade så trodde jag balken tog i... Men de var tydligen tråget o oljepluggen som fick stryken
Ajajaj. Hade kunnat sluta illa de.
Ahh de hade kunnat resultera i ett motorhaveri, men de klarade sig som tur var
Liten Uppdatering Idag grejade jag lite med lådan på biln. Jag hade av misstag blandat ihop kylningsrören till autkylet, eftersom att autkylet är "ståendes" så måste returledningen vara i botten, jag hade dragit det tvärtom... Har haft problem med att lådan inte växlar upp till "högväxeln" och trodde att detta kunde ha något med detta o göra. När bilen är upp pallad så kan man både höra o känna att den växlar upp men när den är på marken så "tror" jag att den växlar upp men att den bara slirar som faan. Jag undrar nu ifall någon av er som e lite bättre på PG lådor ksk har ett hum om vad det kan vara. När jag tappade ur olja från kylet så var den riktigt "mörk" och jag antar att just detta kan vara felet. Men den går fint på alla växlar förutom Driven. Har även plockat bort kickdown staget från föggen då jag läst att lådan skall växla upp med en gång då. Sedan har jag även pluggat slangen från vaccummodulatorn, vad har den för funktion o vad göre för skillnad att jag pluggar den? Någon som har en ide vad man kan göra/ testa, elr äre bara o beställa hem ett renoveringskitt o börja greja??
Lite bilder på den "nysänkte" pilsnerpråmen i dagsljuset
Liten Uppdatering Idag grejade jag lite med lådan på biln. Jag hade av misstag blandat ihop kylningsrören till autkylet, eftersom att autkylet är "ståendes" så måste returledningen vara i botten, jag hade dragit det tvärtom... Har haft problem med att lådan inte växlar upp till "högväxeln" och trodde att detta kunde ha något med detta o göra. När bilen är upp pallad så kan man både höra o känna att den växlar upp men när den är på marken så "tror" jag att den växlar upp men att den bara slirar som faan. Jag undrar nu ifall någon av er som e lite bättre på PG lådor ksk har ett hum om vad det kan vara. När jag tappade ur olja från kylet så var den riktigt "mörk" och jag antar att just detta kan vara felet. Men den går fint på alla växlar förutom Driven. Har även plockat bort kickdown staget från föggen då jag läst att lådan skall växla upp med en gång då. Sedan har jag även pluggat slangen från vaccummodulatorn, vad har den för funktion o vad göre för skillnad att jag pluggar den? Någon som har en ide vad man kan göra/ testa, elr äre bara o beställa hem ett renoveringskitt o börja greja??
Vakuumet ska du nog koppla in igen. På min 350 låda så hoppade den av å då ville den inte växla alls om man inte varvade som en idiot. Kopplade på de igen å den växla helt perfekt igen.
Liten Uppdatering Idag grejade jag lite med lådan på biln. Jag hade av misstag blandat ihop kylningsrören till autkylet, eftersom att autkylet är "ståendes" så måste returledningen vara i botten, jag hade dragit det tvärtom... Har haft problem med att lådan inte växlar upp till "högväxeln" och trodde att detta kunde ha något med detta o göra. När bilen är upp pallad så kan man både höra o känna att den växlar upp men när den är på marken så "tror" jag att den växlar upp men att den bara slirar som faan. Jag undrar nu ifall någon av er som e lite bättre på PG lådor ksk har ett hum om vad det kan vara. När jag tappade ur olja från kylet så var den riktigt "mörk" och jag antar att just detta kan vara felet. Men den går fint på alla växlar förutom Driven. Har även plockat bort kickdown staget från föggen då jag läst att lådan skall växla upp med en gång då. Sedan har jag även pluggat slangen från vaccummodulatorn, vad har den för funktion o vad göre för skillnad att jag pluggar den? Någon som har en ide vad man kan göra/ testa, elr äre bara o beställa hem ett renoveringskitt o börja greja??
Vakuumet ska du nog koppla in igen. På min 350 låda så hoppade den av å då ville den inte växla alls om man inte varvade som en idiot. Kopplade på de igen å den växla helt perfekt igen.
Vaccumet vart tydligen inkopplat, bara jag som inbillade mig att den var pluggad
Jävla go 63a.. Vad för olja, oljade du in med? torkade det eller är bilen klibbig ??
Tackar Tackar Penslade in den med Linolja, på visss ställen har den torkat men taket o lite små delar är fortfarande lite klibbiga, o tror nog att de beror på att jag hade lite för mkt olja då, i början körde jag mkt tunnt lager men tog sån jäkla tid så dränkte penseln i slutet
Tänkte på det angående detta med linolja, om man kör på ett tunnt lager så det "torkar in" i ytrosten, går det få saker att fästa på det då? Jag har lite ytrost på insidan/undersidan av mitt yttertak på El Caminon, om jag behandlar det med linolja går det att t.ex limma på dämpmatta på det då?
Tänkte på det angående detta med linolja, om man kör på ett tunnt lager så det "torkar in" i ytrosten, går det få saker att fästa på det då? Jag har lite ytrost på insidan/undersidan av mitt yttertak på El Caminon, om jag behandlar det med linolja går det att t.ex limma på dämpmatta på det då?
Liten uppdatering Tjenare, vart ett tag sedan förra uppdateringen. Dodgen kom emellan, men nu när diffen e skrot på den så vart de dax o göra nått annat än sitta hemma o mögla... Kom upp en annons på en Framruta te chevan för 1500kr i Åmål. Vi åkte direkt efter skolan Så idag fick jag äntligen bytt de, var mkt lättare än vad jag trodde. Dock inte första gången, men ändå Så nu får den stå tills våren, ksk renoverar lådan i vinter ifall pengar och lusten finns
Sista uppdateringen Chevan är tyvärr såld nu, men jag och farsan köpte en till bil i helgen. Så en ny projekttråd om de dyker upp nästa vecka. Hoppas att ni tyckte detta var intressant o följ gärna mina andra projekt Ksk kommer fler chevor i framtiden