Har som sagt blivit med en BMW E32 750:a.
Den drar tjuvstöm och inte lite heller, ca. 4.3A mäter jag med multimetern i serie med minuspolen på batteriet. Har dragit varenda säkring som jag hat hittat medans jag har mätt men ingen skillnad på mätvärdet. Har kopplat loss div. saker men fortfarande ingen skillnad. Det jag har plockat loss är ACC panel, färdator, värmeventiler, luftmassemätare bägge två, RM och GM boxarna under baksätet men inget hjälper, fortfarande ca. 4.3A.
Kopplade idag loss bägge generatorkablarna uppe vid +polen i motorrummet men fortfarnde ingen skillnad. Kommer inte åt dom vid generatorn, trångt är bara förnamnet. Bägge kablarna går direkt från
generatorn upp till +polen och en annan koppling där.
Jag hade hoppats att det skulle vara generatorn som tjuvade men icke.
Den skall enl. uppgift gå ner i sleepmode efter ca. 16 min men den verkar inte göra det.
Mätte idag med alla dörrar, skufflucka och motorhuv stängda men hade efter 1 timme fortfarande inte gått ner i sleepmode. Var tvungen att avbryta där då Fluken(multimetern) stängde av sig själv.
Måste man ha alla komponenter inkopplade för att den skall gå ner i sleepmode? Hade inte idag färddatorn, Acc-panelen luftmassemätarna inkopplade.
Hur mycket Ampere kan den tänkas dra om den inte går ner i sleepmode? Mina 4.3A är väl i mesta laget.
Har även två andra elfel i den. Centrallåset på förardörren och bakrutedefrosten. Ansluter man dessa så
smäller säkring nr. 20 i elcentalen så fort man vrider på tändningen. Generalkortis någonstans.
Säkringinghållaren till bakrute defrosten har någongång(sitter under baksätet) råkat ut för en riktig härdsmälta. Sådär har jag satt dit en extra säkringshållare.
Tips och ideer emottages tacksamt.
Mackan