Tjena, jag har lite funderingar vad som händer om man skulle krocka med en annan motor. Tänker om försäkringen gäller på motpartens bil fortfarande.
????? Lite bättre förklaring tack!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Tjena, jag har lite funderingar vad som händer om man skulle krocka med en annan motor. Tänker om försäkringen gäller på motpartens bil fortfarande.
????? Lite bättre förklaring tack!!
/Benny
Vi säger att jag besiktigar min Audi 80 med min original motor. Sen byter jag till en annan motor med mer effekt (1,8t) och kör på en annan bil. Gäller fortfarande min försäkring mot den andra bilen. Eller kommer jag få betala alla skador själv på den andras bil.
Trafikförsäkringen gäller alltid, dock har bolagét rätt att återkräva utbetald ersättning vid rattfylla och/eller grov vårdslöshet i trafik, dom frivillga försäkringarna tex. vagnskada kan bolaget jämka ersättningen
Vad jag vet så har försäkringsbilaget möjlighet att dra in ersättning om man kör full/påverkad och blir påkörd: med stöd av 20§ i trafikskadelagen
jo med all rätt.. men tror inte den skadade blir drabbad utan det drabbar den som varit korkad. ekonomiskt. men hur ofta det tillämpas låter jag vara osagt..
Vad jag vet så har försäkringsbilaget möjlighet att dra in ersättning om man kör full/påverkad och blir påkörd: med stöd av 20§ i trafikskadelagen
jo med all rätt.. men tror inte den skadade blir drabbad utan det drabbar den som varit korkad. ekonomiskt. men hur ofta det tillämpas låter jag vara osagt..
Detta tror jag tillämpas av alla bolag strikt, men det förutsätter att bolaget får denna information på sitt bord