Jo, såg båda, och betr filmen tycker jag att hanteringen med låset och vredet är en enda röra, det verkar som han kan "låsa upp" genom att bara rycka lite på vredet och att det kärvar för honom.
Jag tittade slarvigt förut, nu såg jag att han faktiskt trycker in vredet eller knackar in det ibland, men som sagt funktionen verkar variera.
Dessutom petar han ut låskolven som verkar sakna riktigt fäste och så är det på min krok också.
Sen finns det ingen sån funktion på min indikatorpinne, han slår på den och då hoppar vredet bort.
Svårt att se någon vits med det iofs, vredet drar jag av lätt på normalt sätt.
Ska montera ihop krafset igen bara jag hittar mitt molybdenfett och se hur indikatorpinnen fungerar eller inte.
Den är ju enligt vissa besiktare boven i dramat. Men inte enligt andra.
Folk som säljer beg krokar fattar inte ens vad det är för pinne jag menar att de ska kolla.
Jag vill att deras indikatorpinnar gladeligen hoppar
Det nya vredet verkar tveksamt så länge jag har problem med indikatorpinnen, men vem vet.
Vilken röra... bäst är kanske att skippa kroken, visar jag upp bilen efter den 1 juni blir det hel ombesiktning och då kan det ju komma nya problem bara för att.
Eller så ställer jag av bilen och skaffar en sommarbil...
Detta är ju en vinterbil som är ganska oekonomisk att köra.
Tar emot eftersom jag har två andra äldre 90-talare med större problem än så här,,